vet inte vad jag ska göra
Nu måste jag bara få skriva av mig om mitt ex, de är så här att han och jag hade varit tillsammans i cirka 1 månad. Jag älskade honom enormt mycket och han mig som han sa, vi hade alltid jätte kul tillsammans och träffades minst 3 gånger i veckan.
Han överraskade mig många gånger när han döck upp i min skola innan ja slutade, han följde med mig när jag skulle rida på min ridskola och jag följde med när han skulle hjälpa till på sin ridskola.
Det var alltid mycke skratt och kramades och min kärlek till honom växte varje gång jag var med honom. Men sen så en dag så smsar han ett långt sms och säger att han älskar mig för mycke och skulle inte klara av att jag kanske tappade känslorna för honom och att han ville göra slut, jag sa att jag kan inte få nog av honom och ville inte att de skulle ta slut mellan oss men känns de inte bra så gör de ju inte de.
Nu har jag så svårt att sluta tänka på honom och hur roligt vi hade, han har en flickvän nu också. Han sa att vi kunde vara vänner och fortfarande kramas om jag ville. Men jag försöker berarbeta det här att han har dumpat mig men jag känner mig så sårad.
Det känns som han inte litar på mig..
Det jobbiga är att när vi träffas i stallet så kommer han ju fram och kramar mig och det är ju okej. Men när vi är ensamma så börjar han strula med mig och säger att han älskar mig enormt mycket.
Jag blir förvirrad, för när jag säger att jag älskar honom så säger han att han bara har extremt starka känslor för mig och sen när vi träffas så säger han att jag är hans allt och att jag betyder allt för honom.
Jag fattar inte men de känns så svårt att försöka glömma de vi hade, han frågade tillochmed idag om jag ville knulla med honom..
Jag orkar inte sakna honom mer, men de hindrar mig för han har flickvän ..
Jag tål bara inte höra han snacka framtid med henne, de gjorde han med mig.. hur vi skulle bo och hur fint mitt namn skulle passa med hans efternamn..jag klarar inte ens av att se honom med henne .. ja vill bara gråta då .
hur ska jag göra ?
Stackare! Men du måste nog tyvärr inse att det är över och att han just nu bara leker med dig och dina känslor. Att han har en annan flickvän säger ju allt, eller hur? Att mista en kärlek är aldrig lätt, det är inget man blir van eller kan lära sig att "ta på rätt sätt". Det gör bara ont!
För att kärleken ska kunna växa och må bra måste den vara ömsesidig, annars fungerar det aldrig. Och du vill väl bli älskad för DIN skull, för den DU är? Vore jag du skulle jag be honom fara och flyga!
Jag lovar dig att en bättre pojkvän kommer att komma, någon som älskar bara dig och inte vill ha flera tjejer på en och samma gång.
Sträck på ryggen och var stolt över dig själv! Du är värd att älskas, du är något att vänta på, du är du! Och vem är bättre än du?? 
#1 tack , skönt att jag kunde skriva av mig här. Jag försöker att inte vara med honom så mycket men han kommer liksom fram och så och jag orkar inte
de är jobbigt att inte glömma allt. tack för du orkade läsa allt också !
Klart jag orkade läsa! Inga problem alls.. :-)
Stå på dig bara, säg att du inte har tid. Lämna honom så som han lämnat dig. Låt han stå där med lång näsa…

Förstår mig inte på den där killen. Är det slut så är det slut, då betyder det inte att man kan gå och strula med sina ex. Orättvist mot både dig och hans flickvän.
Håller med Skruttis :) Lämna honom, han är inte värd din kärlek eller uppmärksamhet.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#3-4 ja den där killen är helt skum , de är svårt att inte ge han min uppmärksamhet då vi har börjat träffas varje dag nu :/
hm .. men ja ska försöka
*5 Jag förstår att det är svårt, vem skulle inte tycka det? Men om du tänker efter och är helt ärlig.. Är han värd att bli överkörd av? För visst förtjänar du nån som inte utnyttjar dig?
idaviotti jag var i din sits för många år sen. Kär och galen och ville så gärna vara tillsammans med killen. Och han sa så många fina ord dom gånger han kom. Men det enda har var ute efter var sex och det när han ville. Han kunde komma vilken dag som helst (mest helger) och det fast han hade flickvän och även efter det han flyttat ihop med tjejen och fått barn.
Och du om han kommer och stular och kramar dig nu fast han har en flickvän. Vad tror du han kommer göra om du skulle bli ihop med han. Troligen så nån gång under ert förhållande så skulle han vara dig otrogen, han är det ju på sätt och vis mot sin flickvän idag.
Så om jag får ge dig ett råd/tips låt han inte strula med dig. För då tar det mycket längre tid innan dina känslor försvinner. För jag gick och hoppades i många år innan jag till slut insåg att han vill bara ha mig på sidan av.
#6 m , ja förstår va du menar.
#7 jo de är sant. men de är svårt när mina känslor vill men inte jag 
idaviotti jag förstår dig helt och hållet för jag var precis likadan. Och det tog mig flera år att inse att han ville inte ha ett fast förhållande med mig utan bara nån som han kunde komma till när han ville. När jag väl börja inse det med hjärnan att det var så så tog det i alla fall lång tid innan jag börja inse det känslomässigt.
Sen när det väl var ett avslutat kapitel så tog det lång tid innan känslorna börja försvinna. Idag är jag enbart glad att han och jag aldrig blev ett par, mest för att när vi var tillsammans så var det alltid på hans villkor och det skulle det nog varit även om vi hade blivit ett par.
Så om du har tjejkompisar så börja gå ut med dom på olika aktiveter där ni bara går ut för att ha kul.
Räkna dock med att när du börjar säga ifrån till han så kommer han bli än mer enträgen att vilja vara med dig för han kan nog inte ta att du säger ifrån. Ni kanske till och med blir ihop under en tid men det kommer troligen inte hålla. För när han väl fått dig så står det inte på innan det är slut igen. Det är den sortens kille jag får intryck av att han är.
Så försök att hitta andra aktiviteter med dina andra kompisar som inte innfattar han.
Annia, tack !
jag ska gör de , jag frågade varför han va tsm med sin tjej för han sa att han hade starkare känslor för mig och då sa han att hon frågade och han sa ja. Men han sa också att han inte hade kommit över tiden vi var tsm och då undrar jag ju varför han blir tsm med någon på en gång efter de. Jag skulle inte kunna bli tsm med någon om ja inte har kommit över mitt ex för de känns inte så rättvist mot killen då.
Konstig kille. Säger ja bara för att en tjej frågar.
Så försök att ha roligt med dina tjejkompisar så med tiden försvinner känslorna för killen, för du kommer så småningom upptäcka att det finns killar som verkligen vill vara med dig och ingen annan.
#11 haha, ja han är ganska konstig. Men jag var med mina kompisar idag och jag glömde allt! det var så skönt att slippa tänka på de ett tag. Tack !
Kul att höra att du haft sån bra dag.