Sorg iFokus

Sorg

Etikettsorg
Läst 1338 ggr
[GunillaF]
0

GLÄDJE MITT I SORGEN

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att det är jätteviktigt att vi försöker få in lite glädje mitt i allt elände som vi känner när vi har sorg.

Det är inte lätt men försök att skratta någon gång. Det är inte förbjudet. Jag tror att våra nära och kära som gått över till andra sidan, vill det. Dom vet att vi är ledsna och saknar dem men jag tror att dom vill att vi ska försöka "fortsätta att leva".

Som vän till någon som har sorg kan man kanske ta med sig sin vän på något. Det behöver inte vara så märkvärdiga saker. Fika på ett café eller liknande.

Bjud hem en som har sorg för h_n orkar kanske inte ta kontakt själv.

[Norum]
0

Där tror jag att du har fått in något väldigt viktigt! Skrattande

Man kan och bör inte sörja 24 timmar om dygnet.. Glädje måste man också få ha. Det är ovärdeligt att få bryta sina sorgsna tankar ibland och ersätta dom med ett skratt och se solen skina.

emiya
0

#0 och #1 Ni har helt rätt! Så sant!

Ni fick mig att le i min sorg….

[Norum]
0

*2 Vad bra! Glad  För tänk på att även i den djupaste sorg så måste man minnas de lyckliga stunderna också.. ALLT är ju inte bara elände, eller hur?

emiya
0

Nej, just precis!Glad

anna42
0

Glädje måste man få känna annars orkar man inte med.Min erfarenhet är att de flesta kan skratta och/eller skoja med varandra mitt i sorgen.Jag tror vi behöver det för att klara av sorgearbetet.Det är inte fel att skratta en stund!Vi sörjer inte mindre för det.

Mitt råd är att omge dig med människor DU tycker om!I mitt fall är det mina barn och 2 barnbarn med familjer.De ger mig styrka!