Sorg iFokus

Sorg

Etiketttänd-ett-ljus-för-nära-och-kära
Läst 959 ggr
AndreasS
0

7:e fabruari, en sorgens dag

Idag har jag en sorgens dag har det varje år denna dag sedan 2002. Den 7/2-2002 avled min älskade pappa i cancer. Denna dag besöker jag hans grav med en stor bukett med rosor och är kvar en stund och pratar med honom, berättar hur det går för mig och min familj, hans barnbarn som han aldrig han få träffa. Tänder även ljus för honom här hemma brevid hans foto som jag gjort iordning med en vacker ram.

Det har nu hunnit gå hela 7 år, 7 år av saknad och tomrum. Fast det känns som att det var igår han försvann från oss. Kan t.om få idéer ibland att jag ska ringa pappa för att fråga hur det är med honom. Hinner med att lyfta luren, slå några siffror på telefon numret innan jag kommer på mig själv att pappa finns ju inte längre.

Utan dej Pappa är himlen alltid grå. Utan dej vi inte kan förstå varför månen och stjärnorna dom ler när vi aldrig ser varandra mer. Utan dej Pappa…

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[Norum]
0

Visst är det hemskt? Så har jag det med min pappa, fast graven kan jag aldrig besöka. Har 100 mil dit, så det blir när jag åker upp varannann sommar ungefär.

Jag brukar aldrig ringa honom men jag pratar ändå.. :-) Tror han hör mig där han är.

Tänk att just saknad kan sitta i så läng och liksom aldrig gå över. Alla andra känslor kan man glömma men inte saknaden.. Den sitter i som det värsta superlimmet. :-(

Lilacbower
0

Ska tänka på dig idag, Andreas.

Ensam - men stark!

Red-Lady
0

Kära Andreas tankarna och saknaden kommer någ alltid att finas inom oss. Själv miste jag min pappa 42 årsedan men jag saknar honom ännu. Jag var bara 12 år när min pappa gick bort. Men jag tror att dom är med oss och vacka över oss. Jag miste min älskade lilla son Zedd för 5 månader sedan Det har varit ett myckert jobbig tid. Men jag försöker säja till mig själv att livert måste gå vidare. Hur grymt vi än tycker att livert är. Ha det gott vi hörs