Sorg iFokus

Sorg

Etikettmedlemmarnas-berättelse
Läst 1421 ggr
Destany
2008-09-19 00:06
0

Sorgen e svår ibland

på 5 år dog farfar, mormor o farmor o min älskade kanin Kim. När farfar dog så kom polisen hem o jag var ensam hemma. det var en chock bara i sig att de knackade på.. Mormor dog oväntat när hon skulle byta om för att gå till doktorn.. Farmor tynade bort under 6 år framför ögonen på oss i demens..När mormor dog så rasade min värld. har aldrig nånsin varit så himla ledsen, hon var mitt allt. den jag lutade mig mot när det blåste, den jag kunde prata med när ingen annan orkade lyssna.. det e nu 2 ½ år sen hon dog o jag saknar henne enormt mycket fortfarande..

Axna
2008-09-19 01:26
0

Jag beklagar verkligen!

9 månader efter min dotter dog, så dog min mormor och jag kände precis som du. Vem ska jag nu vända mig till? Min älskade lilla mormor som gjorde precis allting för sin familj! Man är så ledsen att hon fick veta att min dotter dog och sen hann hon inte träffa min andra dotter som jag va gravid vid den tiden.

/Kram

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

Jenna-Gun
2008-09-19 22:33
0

Ja sorgen är tung ibland.

Den river och sliter tag i en när man minst anar det.

Miste min älskade syster för 2½ år sedan. Hon kämpade mot cancern i 8 år. Men den segrade över henne och hon blev bara 54 år.

Eftersom jag har haft svårt att skaffa vänner då jag är född synskadad. Så var min syster den bästa väninna, kompis, tröstaren och allt för mej.

Jag förstår precis vad sorg är. Det gör ont. Den mattas av med tiden men den försvinner aldrig

Jenna

EvaG
2008-09-20 03:42
0

Sorgen är många gånger väldigt svår att bära på, men så småningom år man starkare ur  den än man tror även om den finns kvar inom en.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

BochCsmatte
2008-12-21 16:19
0

Fastnat i sorgen och kommer inte vidare trots det är så länge sen. Den förgör mig.

Begravde min pappa, mormor, morfar,faster och moster mellan 1982 och1986

När mina barns pappa nästan lämnade oss pga hjärtinfarkt i mellan dagarna förra året var det som att släppa ur en propp.

Alla sorg rasade över mig och jag sitter fast.

[Norum]
2008-12-21 16:29
0

*4 Sorg måste få ta sin tid.. Tid att gråta, sörja, att vara arg i, reagera, resignera, lyckliga minnen och en del småbråk..  Sorg är många känslor och stänger man i dom i ryggsäcken för länge så är det inte alls bra. Sorg måste ut ur kroppen..

När du säger att du sitter fast i sorgen, vad menar du då? Jag menar, saknaden kan finnas kvar i många år, kanske går den aldrig över men man kan fungera i alla fall.

BochCsmatte
2009-01-25 22:36
0

Vågar inte leva. Livrädd att släppa in någon eftersom risken att personen skall försvinna bort är så  stor.

Fick heller aldrig riktigt sörja min pappa. Mamma hade ensamrätt på sorgen.

Är alltså påverkad var dag och känner att jag sitter fast.

[Norum]
2009-01-25 22:56
0

*6 Om du inte vågar att älska för att du är rädd att förlora, då har du redan förlorat…

BochCsmatte
2009-02-15 02:19
0

Sant så sant..