Sorg iFokus

Sorg

Etiketttänd-ett-ljus-för-ditt-husdjur
Läst 1367 ggr
Cat
0

Saknar min Rally =(

Jag avlivade min katt Rally för en tid sedan och saknar han nå oerhört. Jag har inte börjat sörja honom riktigt förns nu. De har varit så overkligt tidigare.

Jag märkte redan från början att de va något som inte alls stämde med honom. Han hade stora problem med motoriken och ett udda beteende. Han hade en förmodad hjärnskada sa veterinären. De styrktes också av att han fasnat i förlossningen och led av epilepsi.

De va mycke han inte förstod som tex sammanhanget mellan att springa in i en vägg är = ont. Han hade många charmiga sidor. De spelade ingen roll om man sprag fram för att krama honom eller för att dra han i nackskinnet när han gjort nå, han blev lika glad för all uppmärksamhet.

Sen kom beskedet om hjärtfel. Hjärtat va förstorat men de skulle inte vara någon större fara utan han kunde medicineras livet ut. Så va inte fallet, han hade även vätska i hjärtsäcken så medicinen höll på att ta död på honom. Slutade med hjärtmedicinen och började med vätskedrivande istället.

Då hittades stora förändringar på båda njurarna. Den vätskedrivnde medicinen snabbade på njurarnas död.

Han blev bara tre år. Jag kommer alltid att sörja honom men samtidigt vara tacksam att jag haft honom. Skulle göra om samma resa med fasit i hand.

Saknar dig min mammas professonal sleeper, nu sover du för gott.

AnneN
0

Jag beklagar sorgen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

essut50
0

Förstår hur du känner dig. När min Tusse blev avlivad så var jag hemma från jobbet i 2 dagar, orkade inte jobba alls. Tur att min chef har katt och hund själv så det var inga problem..jag sa som det var helt enkelt.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Axna
0

Jag beklagar verkligen sorgen!!

kram

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

wolfie
0

Jag beklagar sorgen..

Kram

[Glashalt]
0

:'( livet är bra orättvist ibland..

Alexej
0

Han fick 3 fina år hos dig och det kan vara mer värd än 10 dåliga år. Men alltid sorgligt när ett djur bara få leva ett alldeles för kort liv på jorden.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus