Sorg iFokus

Sorg

Etikettsjukdom
Läst 1679 ggr
Chutney
0

Jag saknar dig sååå mkt "pappa" :(

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag har inte varit en rolig dag. Känt mig trött och deppad.

När jag var ca 13 så kom min styvfar in i mitt liv. Han har egentligen varit mer som min pappa än min riktiga pappa. Min riktiga pappa tog livet av sig -98. Visst var det skitjobbigt då och jag tror inte att jag har bearbetat det riktigt, för jag har lätt för att skjuta bort saker som är jobbiga…

Idag skulle jag leta efter något kort som jag skulle skicka till en vän. Bland högen där, så fanns några kort på styvfar min. Jag reagerade, men slog bort det då. Han blev sjuk i cancer för 4:e gången och det var en ganska lång procedur. Jag med mera var med när han gick bort, vilket han fick göra hemma. Min mamma hade det speciellt jobbigt eftersom hon fick göra allt.

När han var relativt ung så fick han testikelcancer. De tog bort ena testikeln då. Han hade mycket biverkningar långt efteråt och när jag träffade honom, så hade han fortfarande besvär med biverkningarna. Men han blev bättre.

Några år senare fick han urinblåsecancer. Detta försvann så småningom också. Men sen fick han tillbaka det. Sen spred det sig först till lungorna och sedan lite här och var. På slutet hade han 9 tumörer i hjärnan, men tack och lov så blev han inte så konstig av det, mer än att han som van bil/tankbilskörare helt plötsligt utan att tänka på det..körde helt fel in mot en skog eller dike. Mamma sa ifrån och sedan dess körde han inte bil något mer.

Allt var hemskt jobbigt och när han gick bort hamnade väl alla som i chock såklart.

Dessutom hade han haft 4 blodförgiftningar innan, då läkaren sagt att det var 50-50 att han skulle överleva. MEN han klarade dom.

Den 10 november fyller jag år. Han ville åka upp, men hade inte orken. Den 20 november 2008 så dog han. 10 dagar senare…

Det var hemskt när personal hämtade ut honom i en slags säck på bår och jag grinade som sjutton.

Jag tänker mkt på honom, men som sagt, skjuter lätt bort saker som är för jobbiga. Han var dessutom världens snällaste människa.

På begravningen den 7 december så hade jag valt ut en låt som jag tänkte att mamma kanske vill ha, som ett farväl till honom.

Jag har nu lyssnat på låten säkert 4 ggr och grinat som en gris. Det blev hemskt jobbigt…

Denna låt var det som var från mamma:

JANNE, jag älskar dig och saknar dig så…hoppas att du på något sätt vet om det…?

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Lilacbower
0

Kramar om dig med styrkekramar!

Ensam - men stark!

Chutney
0

Tack snälla :) Jag tror jag behövde rensa ur mig, för idag känns det lite bättre :D

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Lilacbower
0

Det är ofta så! Jag hade en jobbig kväll i lördags men mådde sen mycket bättre igår!

Känn det du känner, gråt när du är ledsen och tillåt dig att må bra när du gör det! Du vet, en dag i taget - ibland minut för minut! Mer bråttom behöver vi inte ha!

Kram

Ensam - men stark!

Chutney
0

Du har helt rätt, det är som du skriver :)

Jag måste bara tillåta mig att känna mer än att försöka förskjuta bort känslorna. Och sant, man behöver faktiskt inte ha bråttom.

Tack för dina värmande ord :)

Kram

Albert Einstein

[kalelo]
0

Grinar nästan själv när jag läser det, klarar inte ens av att lyssna på låten som du har länkat till… *kramar om*

Alexej
0

Tack för låten, den är underbar.

Det finns så mycket sorg på jorden. Ibland tror man att alla sjöar bildas av tårar. Jag har en dotter och hennes pappa tog också livet av sig när hon var 6 år. Och för 3 år sedan dog hennes "nya" pappa.

Jag vet inte hur man ska kunna leva med sorg. Samtidigt är det en del av livet. Alla kommer att dö. Och naturen visar oss hur nytt liv skapas hela tiden.

Bamsekram från mig!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus