Sorg iFokus

Sorg

Etikett: dikter
Läst 2568 ggr
MalinSandman
0

Det händer alla någon gång i livet...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är lätt hänt att man känner sig liten i världen.
Många vill förstöra det är bäst att man passar sig,
Banden som bildas bryts aldrig.
Har du nån gång kännt att du vill falla ner på knä, bara försvinna från denna värld..
Nån gång kommer allt det där hända dig, har du nån gång känt att du vill lämna allt , kom ihåg att detta kan vara din ända chans..
Man känner hur alla tankar tar en, och trycker ner en, ingen klarar allt, det är bara att försöka kämpa, funkar det inte så gör det inte..
Försöker tänka framåt,, men lever bland mina minnen..
**min kropp den pulserar..
**Ödet bestämmer, att tiden är här och kärleken förlorar sin stora del..
Mina känslor glöder och mitt hjärta slår..
Det är vinter, kalla dagar, det kommer vara en tuff vinter..
Jag ska ta mig igenom detta..
Sommar höst vinter vår, dagarna går..
Känner hur känslorna består..

// Malin

pendeln
0

Ja visst har jag det. När man har det som jobbigaste så vill man göra det lätt för sig.

Det är hemskt när man tänker så, men jag tror det dyker upp hos många med sorg och hemskheter.

De är inte onormalt. Men vi är född för att leva tills ödet bestämmer något annat.

[Norum]
0

Visst har jag tänkt så! Det viktigaste tror jag är att inse att det är normala tankar, precis som Pendeln säger. Varför skulle det vara fel att tänka?

MalinSandman
0

Allt är ibland svårt, även för den lyckligaste personen..
Jag känner att avensjukan runt mig försöker trycka ner mig, men denna gång går det inte!
Jag ska hålla mig på fötter och inte snubbla omkring längre!
Nu är det dags för att hoppa upp och ta sitt första steg!

Alexej
0

#3 Bra! Cool

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MalinSandman
0

Första steget har varit superjobbigt men nu är det snar dags för steg två.. Tvekar men försöker ändå!

Alexej
0

Låt tiden ta tid:)

Vi går vidare när det är dags. Ibland går det snabbare för andra tar det lång tid. Och många omvägar blir det!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MalinSandman
0

På onsdag är det 6 år sedan min bästa vän fick vandra vidare… Usch så hemsk måndad…

Alexej
0

Hur känns det efter 6 år?

MalinSandman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tomt.. Helt tomt.. Blir bara mer och mer ledsen eftersom jag saknar honom mer och mer…
Han var andledningen till att jag stannade kvar i livet och nu är han en av dom som gör att jag vill försvinna.. Allt är jobbigt just nu…

Alexej
0

Vilken fin häst, underbara ögonen.

Malin, har du någon att prata med?

MalinSandman
0

Jo han VAR jätte vacker… Min nuvarande häst har exakt likadana ögon… Det är därför jag älskar min häst så himla mycket <3…

Jag har massor av personer att prata med.. En del om detta och En del att prata med om andra saker som skett i mitt liv..
Mamma tycker att jag ska gå till en psykolog.. Men jag anser att prata med okända personer öga mot öga är helt fel..Eftersom när jag pratar får jag inte ut mina känslor.. Så jag skriver hellre med personer via dator eller sms.. Hatar att prata om mina känslor men skriva kan jag göra hur mycket som helst..
Kolla tex www.justtrytobeme.blogg.se Eller www.justtrytobeme.blogg.se/thenewperson
Det är mina bloggar.. I den övre är det mest skrivet om hur jag mår..
I den nedre är det mest om att kämpa vidare..
Att orka med livet..
Jag har själv hjälpt många med deras problem, eftersom jag varit med om en hel del när jag varit yngre osv…  När jag pratar med dessa personer blir jag själv starkare som person och känner mig mer som en människa…. Om du förstår vad jag menar ?

MalinSandman
0

Jag sitter nu i skolan.. Sitter och tänker på alla roliga minnen jag har med alla som gått bort.  Jag ler.. Jag är alltid rädd att tänka tillbaka på alla minnen jag har med ina förlorade vänner! Men idag är jaginte rädd.. Jag ler, tänker på hur kul vi haft och minns allt på pricken!
Jagkänner mig lycklig denna dag! Hoppas att det kan fortsätta så nu!!!

Alexej
0

Super! Det är så det ska vara. Vi alla är själv ansvariga för hur vi vill ha livet.

Man kan sitter och deppa eller man ser framåt och glädjer oss för de saker vi har möjligheter till.

Kram!!!