Vila i frid lilla vän :'(
När vi skulle hem från idrotten förut i skolan. såg jag det värsta i mitt liv. ett rådur hade druknat i vattnet. Det var en fruktansvärd syn att se det underbara djuret med dom trofasta ögonen. Jag var tvungen att skriva av mig här. och skicka en hälsning till det lilla rådjuret i himlen.
Vila i frid vännen.
Så länge ska jag leva för dig.
Tänka på dig
och älska dig
Trist när det blir så. Tycker man ser alltför ofta djur som ligger på eller vid sidan av vägen. Har man kört på ett djur kan man väl i vart fall dra det från vägen?
Ja..det är himla tråkigt att se dom offrerna som blivit :(
…och rådjur som är så fina…
Förstår hur du känner dig. Djur ska inte drukna, djur ska springa runt och göra det djur gör. Inte ligga och ruttna i vatten fy.
Häromdagen så rensade min pappa våran damm, och så ropade han på mig för att visa nått han hittat där. Trodde först på en groda eller något, men det var en liten död mus som druknat i våran damm. Först skrek jag och sprang iväg, sen satte jag mig och grät, jag satt där och grät i säkert tio minuter. Pappa och lillebror undrade vad det var för fel på mig så började jag berätta om den stackars musen som dött en plågsam död i vår damm. Dom tyckte ändå att det inte var något att gråta för.
Värd på Choklad iFokus