Framtidstro.....
Snart har det gått 2,5 månad sedan min mamma dog och jag börjar känna framtidstro igen. Känner ibland skuld för att känner mig "fri", fri från att slippa oro mig över henne. Men jag är så glad för alla glada minnen jag har över mamma. De utlandsresor vi gjorde de sista åren, blev ingen förra sommaren för då var hon för dålig. Vi åkte mest till Rhodos sen en gång till Cesme. Sommaren innan förra var vi till fjällen istället. Hennes läkare kunde inte tillåta henne att åka utomlands då. Fjällen på sommaren var toppen på alla de vis.
På lördag ska jag och resten i familjen på minnesstund för alla som hamnat i minneslunden under våren. Tror och hoppas det blir en fin stund. Har aldrig varit på det förut. Någon som har erfarenhet?
Är det någon som känner igen sig i det jag skriver. Är det för tidigt att känna såhär? Har en bra dag idag och det känns bra.
Kram Lisa
Det är aldrig för tidigt.. det finns inga tidsregler för sorg och saknad. Och tur är väl det! Var glad för att du kan känna glädjen och kärleken till din mamma. Det är väl det man vill lämna efter sig, inte en tung sorg och tårar?
Jag vill också ner i en minneslund när det är min tur. Hoppas att ni får fint väder på lördag och att det blir en bra stund för er.