Sov i ro älskade farmor...
Nu har min älskade farmor vandrat vidare till det hemliga landet efter döden. Jag saknar henne mycket och jag vill ha henne tillbaka till jorde livet så hemskt mycket.
Farmor har alltid funnits där för mig och har alltid velat mitt bästa!
Farmor var och är min bästa vän.
Just i alla svåra sittuationer och allt jag blivit drabbad för, har min farmor alltid trott på mig och sagt att var dig själv och var stolt.
jag har alltid lyssnat på henne och hon har tillstor del bidragit till den person jag är idag..
Farmor ville att jag skulle klara mig själv. Hon har lärt mig nästan allt jag kan. Alltid när jag var där så hade vi så kul. När vi for till danmark under sommaren 2006, och när vi var i gävle, och hon var jätte rolig och tyckte att hon skulle driva med mig och min kusin lite så hon spelade lite roligt och jag och min kusin var tvungna att leda henne xD
Alla minnen jag har med min farmor kommer jag spara i mitt hjärta och där kommer de alltid finnas <3 tills det är min tur att vandra vidare..
Jag har alltid varit den tjej som gömt mitt ansikte, farmor fick mig att inse att jag är vacker som jag är och att jag ska vara stolt..
Min farmor blev blott 64 år, och dog av sjukdomen cancer..
Vila i frid min älskade farmor, hoppas vi ses igen!!
Vilken underbar farmor du verkar ha haft! Bra att du sparar alla minnen du har med henne.. Synd att du inte fick behålla henne längre, 64 är ju ingen ålder.
Tänker på dig..

Usch beklagar verkligen sorgen stort.
Förlorade även jag min farmor i cancer alldeles nyligen.
Vet hur det känns.
// Liinda
Så J**LA jobbigt, många minnen nu, men tänker tillbaka..
Ser tillbaka på tiden med min levande friska farmor, jag saknar henne…
Hej Malin förstår dig så väl,är själv både farmor och mormor,skulle ej vilja vandra vidare ännu,men ibland far livet fram hårdhänt med oss ..och ibland så har man inget val.
Försök tänka så här: farmor har ej ont eller lider mer av sin sjukdom,hon slumrar gott och har det bra nu. Det är du och dina närmaste som saknar henne och är ledsna och det gör ont. Denna sorg som drabbat dig kommer så småningom att blekna bort,så småningom ja,det kanske tar lång tid och sorgen,tårarna måste bara få komma.
Gråt ,gå gärna långa promenader och prata med kompisen eller bara var själv,gråt och gråt..men så småningom måste du försöka tänka framåt och tänka positiva tankar om din tid som varit och den tid du fått med din farmor. Din farmor vill ej att du ska stanna i gråten,utan fortsätta blicka framåt och göra mer roliga saker ihop kanske med kompisarna . Livet är så här,en generation dör,en ny generation föds .o.s.v. fastän man kunde tycka ibland att livet är orättvist,så se till att gör så gott du kan, nu av ditt eget liv,gör detta för din farmors skull..hon skulle velat att du mådde bra,det vet ju du..
Jag som själv är farmor och mormor skulle inte vilja att mina barn eller barnbarn sörjde och sörjde,utan jag skulle velat se att dom försökte ta sig ur sin sorg ,efter alla tårar och fortsatte att leva som förut.Då skulle jag varit glad och stolt över dig,som din farmor säkert var då hon levde och hade förmånen att få vara ihop med dig så mycket.för visst hade hon lika roligt som dig och tyckte säkert lika mycket om dig som du om henne,så är det ju att vara farmor och mormor,man uppskattar sina barnbarn mycket och är väldigt stolt över de framsteg de tar och gör i livet.Din farmor är säkert oerhört stolt över dig,det skulle jag varit, du verkar mycket klok,man känner av din inlevelse i din stora sorg i det du skriver.
En jättekram till dig i din stora sorg efter din gulliga och roliga farmor. Astrid
Jag är verkligen inte så sorgsen av mig längre…
Det sista farmor hälsade var att jag skulle kämpa på och att jag skulle sköta skolan, Jag var speciell i farmors ögon, det märkte man på henne, kanske för att jag hade diabetes eller för att jag är den mest mogna tonåringen i våran släkt ? Jag vet inte…
Jag vet att farmor vill att jag ska kämpa på och att hon inte vill att jag ska gråta, det har hon sett mig göra ofta,, hon har även hört mig gråta i telefon. Min farmor är min bästa vän, även hon är borta..
Mina vänner stöttar mig igenom detta och är med mig mer än aldrig förr! Dom vet hur mycket jag älskar min farmor.. de vet också hur mycket hon betyder för mig…
1 vecka sedan hon dog idag.. eller 10 i 12 i kväll!
Vila i frid!
hej tjejen. jag beklagar sorgen efter din farmor, ni hade en specielll relation förstår jag. Dina känslor mår du bra av att släppa ut, det känns jobbigt att gråta men det blir bättre efteråt och kroppen mår bra av det. Innestängd gråt blir huvudvärk o ont i magen o det är inte bra så försök släppa ut allt du känner kram buddhina
Jag försöker att vara stark, farmor vill det!
Farmors död har fått mit att inse att livet verkligen är värt att leva, hon hjälper mig med skolan, hon gör mig glad och hon hjälper mig med hästen!
Visst, jag saknar henne, men jag vet att nu slipper hon lida..
Saknaden är stor, ENORM, det finns inga ord att förklara hur mycket jag saknar min farmor! Jag har ingen att ringa och skratta med, ingen att bara ha konstiga, diskussioner med! bara för skojjs skull..
Farmor, vila i frid, vi på jorden saknar dig..
Begravningen kommer att vara den 4/6 .. SAKNAR DIG!
Nu har begravningen varit och jag är jätte nöjd! , Begravningen blev jätte fin och för första gången i bodens kyrka spelades Elvis - Love me tender..
Jag grät floder, men det var inte bara sorg tårar, även glädje tårar kom..
Farmor hade koll ända tills hon släppte det sista andetaget och hon fick sin begravning precis som hon ville..
Dagen farmor blev begravd var det uppehåll i regnet och solen var framme!
Men bara den dagen, för dagen efter, då försvann solen och regnet piskade i marken..
Jag vill citera min farmor när vi frågade vad hon ville ha som bukett på kistan och det " Min brudbukett, och INGA VITA JÄVLA LILJOR "
Farmor ville inte att vi skulle gråta, farmor ville att vi skulle skratta när vi gick ut kyrkan, det gjorde jag, When the saints spelades upp, tänkte jag på hur roligt jag och farmor har haft det, och då blev jag glad, hon fick ett super fint avslut här på jorden och familjen var samlad…
Bilder kommer lite senare =)
Just ja, min sita hälsning till farmör löd.
När dina steg tystnat finns ännu ekot kvar, när dina glada ögon slocknat vi alla minnen har, vi sparar dem i våra hjärtan och tar fram dem då och då , vi glömmer dig aldrig det måste väl du förstå..
Vila i frid älskade farmor, vi ses igen, och ta hand om min älskade ferdinand där i himlen, även Skrotis och alla andra älskade djur och personer…
Din farmor verkar ha barit en rätt frän kvinna.. :-)
Vad bra att det blev som hon ville och att du känner dig nöjd..