Sorg iFokus

Sorg

Etikettminnessidor
Läst 1235 ggr
viotti
0

Jag glömmer dig aldrig ..

Jag kommer aldrig glömma alla gånger vi lekt och skrattat, du var som min storebror. Om jag bara fick chansen att berätta för dig hur mycket du betydde för mig, hur jag såg upp till dig. Alla gånger vi skrattat tillsammans, alla dom timmarna och mycket mer har jag gråtit.

Sista gången jag såg dig var i mars, min storebror fyllde år och du tog dig tid att komma hem till oss och fika. Så mycket du har förändrats sen vi var små. Det kniper till i magen varje gång jag tänker på dig.

Det gör ont i mig när jag hör folk snacka om sina tvångstankar, du hade verkligen de. Ingen kommer någonsin förstå vad du gick igenom, du tvättade händerna hela tiden. Jag såg plågsamt hur dina händer blev sämre, torra och sönder gnuggade.

Din begravning gjorde som ondast, jag visste att jag inte skulle kunna hålla tårarna inne. Jag ville berätta hur mycket du betytt för mig, jag kunde inte. Jag grät bara. Grät när jag fick reda på att du somnat in, ända sen dess har jag drömt mardrömmar. Vart jag än går så känns det som jag ser dig.

Jag fyllde 15 år i maj , du skulle vart där som du alltid var! Jag kunde inte vara glad, jag kan inte sluta tänka på dig. Du har funnits där i hela mitt liv och nu så är min bästa vän inte vid min sida längre. Markus, du blev 22 år!

Du skulle blivit äldre , du hade en sjukdom. Jag visste att du var sjuk, men jag ville tro att du skulle bli bättre. Du skulle de , du sa de till mig!

Nu är du bara ett minne för vissa , för andra är du bara en människa jag har berättat om. Mina tårar kommer aldrig sluta rinna för dig , mitt hjärta kommer slå för din skull!

Jag är stolt att kalla dig bror för det var det du var för mig!

Olof Markus Ekström Sandstedt

27 / 12 - 86 ~ 18 / 4 - 09

Rest In Peace @-`--

annebeate
0

Du är bara 15 år och skriver så innerligt och fint om din "storebror". Den vänskap som fanns mellan dig och Markus måste ha varit ett underbart stöd för honom inte minst under hans sjukdomstid. Tänk om alla kunde ha en sådan underbar relation till en vän.

viotti
0

#1 Ja .. Han var verkligen en storebror jag alltid velat ha, känns som jag skulle göra vad som helst för att han skulel finnas här idag och må bra.

[Norum]
0

Ni hade tur som hade varandra….

viotti
0

#3 Jo, jag ska väl vara glad att jag fick träffa en sådan människa trots allt..