Sorg iFokus

Sorg

Etikettsorg
Läst 2846 ggr
Alexej
0

Tänker på deras familjer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aftonbladet:

Två ungdomar döda i bilkrasch Körde i diket med stulen bil

Tre ungdomar körde tidigt i morse i diket med en stulen bil utanför Skara.

Två 17-åringar, en pojke och en flicka, avled i kraschen.

Den tredje mannen fördes med helikopter till sjukhus med livshotande skador.

Det var vid sex-tiden i morse som den stulna bilen, av ännu okänd anledning, girade tvärs över körbanan och körde in i ett träd på väg 49 cirka en kilometer efter avfarten mot Varnhem i riktning mot Skara.

Bilen blev kraftigt demolerad i den våldsamma kraschen.

En förbipasserande lastbilschaufför såg den kraschade bilen i dikeskanten och larmade ambulans. Två avled

I bilen satt tre ungdomar. Två av dem, en flicka och en pojke båda 17 år, gick inte att rädda. En tredje person, en 16-årig pojke, har förts med ambulanshelikopter till Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg med vad som beskrivs som livshotande.

- Tillståndet är allvarligt. De är nu identifierade och de anhöriga är underrättade, säger Thomas Vänerfors, inre befäl på polisen i Lidköping.

- Det verkar som att bilen helt plötsligt har fått sladd, det är sladdspår mitt på vägen. När bilen kom ner i diket träffade den först ett träd, sedan fortsatte den 50 meter till.

Bilen, som var anmäld stulen, är nu tagen i beslag för en teknisk undersökning.

- Vi vet ännu inte vad som hänt, om det var något fel på bilen eller något annat som hänt.

Jag bor i Skara och min son är 17 år. Här i Skara känner alla ungdomar varandra framförallt de som " ställer till " det. Min son tillhör också de som är mycket ute och gör en massa dumma saker. Igår ringde han mig från Dalsland, han hade missat sista bussen hit. Om jag kunde hämta honom? Det var en jätteviktig fest i Skara. Jag sa nej, hade absolut ingen lust att åka så långt.

Han kunde ha varit en av ungomar som dog. Alla tre kom från Skara.

Det sitter nu 3 förtvivlade och ledsna familjer i Skara. 2 döda ungdomar och en som ingen vet om han klarar sig.

Jag tycker det är så fruktansvärd. Varför? Jag vet ju att de bara ville ha kul och de fattade inte hur snabbt allting kan bli allvar.

Bild: Pixelio.de

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alla var kompisar med min son. Känns som en stad i chock. Tänker hela tiden på det. Här är en film med ungdomar. De är med….

De ville bara leva och ha kul. Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maggan47
0

kramar om innerligt.min bror omkom i en bilolycka, så jag vet hur det känns, att i ena minuten prata med varandra i telefon, för att nästa dag få besked av polisen, att han omkommit under natten, förstår hur föräldrarna känner sig, och ändå inte, ens barn, hur bli livet utan domGråterMaggan47

Alexej
0

Jag pratade med några ungdomar i natt. De ringde upp mig. Alla är helt chockade. Alla kände de, har gått i samma klass, i samma fotbollsgrupp osv. Jag jobbade länge ihop med tjejens mamma och vi var själva ute en del.

Filmen gjordes förra sommaren och en del fester gjordes i min sons hus här på tomten. Det blev många oroliga nätter för mig och jag körde de hellre än att låta de klara sig själva.

Man är ju alltid rädd för att något ska hända. Vi föräldrar startade en föräldrargrupp för att ha lite koll vad som hände bland ungdomar.

Man kan inte förbjuda fester. De är unga, livsglada, kära och det är sommarlov. Och att vara vuxen lockar inte.

martdat
0

hemskt,,,, de verkar vara ett härligt glatt gäng, hoppas den killen på sjukhuset klarar sig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

snuttis
0

Det är alltid jobbigt när något sådant händer. Min son miste sin kompis i gocartolycka i maj. Han var 18 år. Då var där en man som stod vid olyckan och säger det är lika gott åt han. När man är ung så tror man att man har hela livet framför sig. De tror att man är odödlig. Som vuxen får man bara försöka vara där för de som blir drabbade av olyckan.

Lilacbower
0

Jag har varit en av dessa föräldrar…..eller är en av dem, för sorgen försvinner aldrig! Den förändras - men försvinner inte!

Lyssna på dem, krama dem och bara finns till! Det är det bästa ni kan göra……

Kramar till er!

Ensam - men stark!

siberlina
0

så  sogligt  och hemskt….när man har hela  livet   framför sig