Sorg iFokus

Sorg

Etikettmedlemmarnas-berättelse
Läst 4462 ggr
[Niike]
0

Att förlora ett husdjur..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..Det är många som inte förstår hur jobbigt det är.
Dom som inte själva har ägt ett djur och förstår glädjen i det. Vad man upplever tillsammans.
Det som stör mig är att alla sätter sånt lågt värde på smådjur som kaniner, marsvin, råttor mm. Går en hund bort verkar det som fler förstår. Det känns nästan fånigt att säga att man gråter för att en kanin gått bort. Det är ju "bara" en kanin. Nejnej, det är mer än så.. Men få som förstår Rynkar på näsan

Jag har precis förlorat en underbar kanin, ägde henne endast i drygt 1 år, och hon blev bara 1 år och 5 månader. Men jag hade kommit henne så pass nära, hon var mycket tillgiven, social och personlig, helt underbar. Så det kändes hårt att förlora henne. Hon var ju så ung också.

Sänder en tanke till Ekbackens Alpha - älskad & saknad._

Ingen aning om var jag skulle placera tråden, ni får gärna flytta den om den hamnat fel._

Axna
0

Jag beklagar verkligen sorgen!

Hade en kanin som hette Viten. Världens goaste kanin, fick ha honom i bara 3 år. Han dog för 20 årsen. Men det känns som det va igår som jag miste honom!

Kram/ Chatarina

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

Cat
0

Jag förstår vad du menar. De va jätte många som ifrågasatte att jag la ut så mycke pengar på veterinärskostnader på min katt. Dom menade på att jag kunde köpa en ny frisk isället som en 50 lapp.

De är väldigt tråkigt att få höra. De är ändå familjemedlemmar man älskar och värderar högt oavsätt vad de är för djur.

Tröst kramar

Destany
0

beklagar sorgen… jag blir arg på alla människor som säger att det bara e ett djur.. de e familjemedlemmar.. jag var jätte ledsen länge när min älskade kanin kim dog.. hon var inte bara en kanin.. jag hade haft henne i 10 år..

essut50
0

Beklagar sorgen, vet hur det känns. Vi grät här hemma när våra hamstrar dog för många år sen..Man blir så ledsen även om djuret är liten..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Salladshataren
0

Oj, jag måste missat det totalt :(

Beklagar sorgen Maja. Förstår dig hur du känner dig… Pappa sa också så till mig när jag var ledsen för att Nisse fick somna in :(

Kram och du vet var jag finns om du vill prata <3

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Niike]
0

Tack för era svar och att ni förstår…. Känns som det är brist på såna människor! :(

LiindaH
0

Jag förstår precis vad du menar.
Jag saknar alla mina underbara djur jag haft.

Har själv haft en kanin när jag var liten.
Den stackarn fick stå ut med mycket den veckan hon bodde hos oss.
Men hon fick avsluta sitt liv värdigt iallafall.
Hennes karriär avslutades som väldigt duktig kanin i såna där hopp tävlingar. :).

Men jag saknar hela henne.

// Liinda

Ceciliaolucifer
0

Det är ibland obeskrivligt hur mkt man kan älska en individ, eller ett djur som många säger.  Sorgen kan aldrig mätas och det finns inget som är fånigt eller dumt. Allt man älskar kan sörjas.

Små små myror är också liv, det kanske bara är svårt att komma dem nära.

Synd att människor ska sätta värderingar på om det är lönt att vara ledsen istället för att fokusera på sin vän som är förtvivlad.

Man måste sörja för att kunna glädjas. Jag väntar på den dagen jag kan glädjas, men än så länge rinner tårarna.

zahra
0

Hej maja

jag beklagar din sorg, när jag läste dina rader så kändes de i mitt hjärta,för mågna år sen hade jag och min syster en kanin,han var den finaste,underbaraste som fanns. känner mej fånig,gråter  direkt när jag nämner honom, Han beydde så otroligt mycket för mej,

Hans namn var Silas. jag minns när jag såg honom sist,och den dagen är än idag så svår för mej. Jag tänker på honom ofta han har en speciell plats i mitt hjärta.

kramar till dig Zahra

Tatsja
0

Det finns tyvärr människor som är okänsliga för sorgen man har efter ett djur. Har både en och två gånger fått höra att det är väl bara att skaffa en ny hund. Det är inte bara.

Ingen kan ersätta just det djuret man mist. Sen kvittar det om det är en ko, häst, hund, katt, kanin eller vad det nu är. Djuret är ens vän. En famlijemedlem.

Sörj din vän och tänk på ord som jag fick på vägen av en vän.

Nu finns han i regnbågslandet, där gräser är grönt och solen skiner. Många vänner att leka med.

De orden har hjälpt mig många gånger när jag var tvungen att låta min älskade tax gå vidare.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Moparmaniac]
0

Det är hemskt att mista sina/sitt husdjur. min lilla undulat dog för drygt en månad sen. han var mitt första riktiga husdjur, jag fick honom när jag var 8 år gammal. Nu är jag 20. han blev nästan tolv år gammal.  jag såg honom dö. det var hemskt, har fortfarande kvar bilden i huvudet & de kommer förmodligen följa mig hela livet!

Starfall
0

Jag förstår dig så väl, vet precis hur det känns att förlora ett älskat husdjur =,(  Mina 2 äldsta kaniner dog förra hösten med bara ett par månaders mellanrum. Den äldsta, Gubben, blev 9½ och den andra, Skutt, (Gubbens son) blev 7½. Detta tog mycket hårt på mig, dessa 2 kaniner var otroligt underbara och jag har så många fantastiska minnen med de två att man knappt kan tro det är sant. Jag saknar dom så <3

Alpha var så vacker, minns de första bilderna jag såg på henne då hon var liten. Hon var ju såsöt, jag blev helt kär i henne. Även att jag inte träffat Alpha kändes det jobbigt när hon gick bort. Hon verkade vara en helt underbar kanin …

Tröstkramar <3

madame-butterfly
0

Det är inte fånigt att gråta när ens husdjur dör. Om någon tycker det är fånigt är det ju den människan som är fånig tycker jag. Som du skrev de som inte har haft husdjur förstår inte glädjen i det.

Det är INTE "bara" en kanin. Klart man blir ledsen. Tänker på dig och din kanin =(

Lilacbower
0

Med risk för att sticka ut näsan lite så måste jag ändå säga vad jag tänker.

Jag har förlorat älskade djur många gånger och jag kommer gråta floder den dag som mina katter inte finns kvar MEN jag kan inte likna sorgen över ett älskat djur med sorgen över en älskad närstående eller som i mitt fall, ett älskat barn!

Ensam - men stark!

[Norum]
0

*14 Du sticker inte ut näsan alls.. jag förstår precis vad du menar. Och du har helt rätt i det du säger.

Det är 2 olika sorger..Eller rättare sagt, varje sorg är unik och ingen är likadan som någon annan.

Att förlora ett barn.. Det måste man uppleva för att förstå. Det är så särskilt att man inte kan beskriva det. Även om jag säger att man förlorar en del av sin själ, så förstår ingen annan vad det egentligen innebär.

Lilacbower
0

Jag vet………….och du vet att jag vet!

Ensam - men stark!

[Norum]
0

ja, du…

Tatsja
0

Det är olika sorger, men för den som aldrig mist ett barn, eller inte har barn, så känns det nog att de mister ett barn. Många djur som är familjemedlemmar, blir nog som barn för dem.

Jag vet hur det är att både mista barn och djur.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?