Sorg iFokus

Sorg

Etikettkärlek
Läst 1611 ggr
Axna
2008-09-26 18:32
0

Känslor

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är gift med världens bästa man! Han älskar mig och våra barn och han gör precis allt för oss.

Han visar att han älskar oss, men att prata om känslor och drömmar, det kan han inte. När våran dotter dog va det enda gången han pratade om känslor och vi har varit tillsamans i 7 år snart.

Jag har försökt prata med honom, men det går inte.

Ni vet gruppen The Proclaimers och deras (I'm gonna be) 500 miles. Tänk om en man säger så till en, vad lycklig man skulle bli då. Jag vill att han ska bli vild med känslor och ord, men det kommer bara ske i mina drömmar och på något sätt sörjer jag för det.

/Chatarina

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

zmulan
2008-09-26 18:36
0

Åh jag förstår precis!! Så var min förra sambo. Det är riktigt svårt. Min nuvarande sambo är helt tvärt om på både gott och ont. Jag älskar den låten… brukar lyssna ofta på den. Har sagt att den ska spelas på vårat brölopp (när nu det blir).

Hoppas att han kommer öppna sig mer och mer. Jag tror att det kan ske och hoppas för din skull för det är verkligen fint med att visa känslor.

förstår känslan så väl!

Värme /Zmulan

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Axna
2008-09-26 20:15
0

Tack, jag hoppas det med! :)

Kram

anariset
2009-08-03 19:48
0

Hej Chatarina…Jag är ny på den här sidan och jag tycker den verkar jättebra. Jag tror den kan fylla en funktion.

Att du har det som du har det med din man är tyvärr inte ovanligt. Många, speciellt män, har svårt att uttrycka känslor och ofta har det med barndomen att göra. Pojkar blir ju i regel uppfostrad till att vara starka och macho. Dock så har denna förlegade syn på pojkars uppfostran börjat att ändras till att killar får också gråta och visa/prata känslor.

Jag hoppas det löser sig för dig på ett eller annat sätt…

Anders

Axna
2009-08-03 20:32
0

Det är fortfarande så… han kan inte prata om känslor. Sista gången jag försökte, mutade han mig till tystnad!

Man bli så trött och jag har gett upp att han ska kunna prata om känslor med mig… Jag som är hans fru!

Men jag hoppas och tror att det ändå kommer bli bra! :)

/Chatarina