Varför ska det vara så?
Nåt som gör så jävla ont varje gång är när min morbror ringer hem till oss och frågar om mamma är hemma. Mamma vill aldrig prata med honom för jämt när han ringer så är han full och hon vill inte ha med honom att göra. Allt pga att hon fick ta hand om min andra morbror som var alkoholist och dog pga det.
Varje gång när han ringer och jag svarar så får jämt jag sitta och prata med honom och svara på hans frågor och prata om allt med honom. Varje gång frågar han samma sak om och om igen. "Har du skaffat pojkvän än?" och varje gång svarar jag att jag inte har det, för jag vill inte. Jag anser att jag inte behöver nån, men det hör inte hit. Det gör så jävla ont varje gång han ringer och han är full! Jag vill inte förlora en till pga alkoholen! Räcker det inte att en redan har gått bort pga den?!
När min andra morbror dog 2003 pga skrumplever, satt jag i skolan och försökte lära mej noterna till Love me tender på gitarr. Det var vid runt 11:00 tiden nån gång. Samtidigt som jag sitter där med min lärare så känner jag att jag inte vill spela gitarr mer, och jag har inte rört den sen dess. Okey, jag har flyttat på den men jag har inte spelat på den. Vid 5-tiden nån gång så berättar mamma att min morbror dött vid 11:00 tiden den dagen. Hon säjer det med sån likgiltighet att jag inte vet vad jag ska ta mej till. Med samma likgiltighet så frågar hon om jag vill gå på begravningen men det vill jag inte. Fattar inte att hon kunde säja det på det sättet än idag.
Med samma likgiltighet säjer hon än idag at hon inte vill prata med min andra morbror som fortfarande lever. Visst, hon var den som fick ta hand om min morbror. Skjutsa honom till och från rehab, komma till sjukhuset med rakapparaten åt honom för han såg tydligen ut som en "jultomte". Hon fick göra allt för ingen annan ville göra det. Men det betyder inte att hon är den som kommer få ta hand om sin kvarvarande bror! Han har en sambo som tyvärr också dricker och dom två, min morbror och hans sambo, är dom mest underbara personerna! Fick höra nåt av mammas kusin som stämmer så jävla väl in på honom! Min morbror alltså. Han är livrädd för vad folk tycker om att han är ilag med en kär, men ingen bryr sej om det. Shit the same vem man är ihop med! Jag bryr mej inte och då ska inte dom två bry sej om vad andra tycker! Om jag nu är deras lilla flicka varför slutar dom då inte?!
Dom två mest underbara personerna förstör sina liv och jag kan inget göra. Känner mej så maktlös! 

Kramar om
// Ulrika
Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Varför inte visa det här inlägget för din morbror och han sambo? Det kanske får dem att vakna upp…. *kram*
Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)