Begravnings musik
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad spelades/sjöngs på era närmastes begravning?
Jag minns faktiskt inte mina farföräldrar el morföräldrars begravningar, heller inte mina föräldrars begravning. Men min brors begravning har jag bra minne av.
Det var nog den finaste begravning jag har varit på.
Den klass vi gick i när vi gick i högstadiet, hade samlat ihop till en stor fin krans som stog längst fram framför kistan. Den var med vita blommor om jag inte minns helt fel, sen stog det från klass 9D eriksbergsskolan på banden. Jag blev helt mål lös när jag såg det.
Det var många från klassen/skolan där. Och då är det iallafall ganska många år sedan vi gick ut.
Vi sjöng några psalmer som jag fått välja ut, och en solist var där och sjöng bla en sång Lars Demian gjort "på andra sidan"
När jag hörde den första gången va det som att min bror skrivit texten, det var just dessa ord han sa till mig
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Jag kan inte hjälpa det..

Den skulle jag vilja ha..
Minns faktiskt inte musiken från mina närmaste begravningar, det är bara dimmigt alltsammans.
#1 Visst är den fin.
Och hon som sjöng den fick en dag på sig, hon hade aldrig hört den, men hon gjorde den så bra att man trodde hon känt min bror.
Vissa kan göra ett minne för livet!
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

när min pappa begravdes för 5 år sen , så hyrde vi in en sångerska som sjöng , ave maria och amazing gray, sen spelade dom på orgeln blott en dag och jag har hört om en stad,,, och jag tror min pappa gillade musiken , jag fick en känsla av det , när jag satt där.det var mycket vackert.

På min mammas begravning så försökte vi följa hennes önske mål. Hon hade skrivit ett brev hur hon ville att begravningen skulle vara.
Psalmerna som sjöngs i kyrkan var.Hela vägen går han med mej.Och det finns djup i herrens godhet. Sen när kistan bars ut ur kyrkan så sjöngs.Till det härliga land ovan skyn.Det var mammas önskemål.
Både på min morfars och svärfars begravningar så spelades Lois Armstongs klassiker What a wonderful world.
På min pappas och min sambos bästa väns spelades Amazing grace.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Önskade att jag hade vetat om låten när min kille dog. Så otroligt fin!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tyvärr minns jag inte alls vad det spelades på mina närmaste begravningar.. Men det var jätte fina begravningar..
Jag pratade med min farmor. som har cancer.. Hon vill att jag ska bestämma vilka låtar som skall spelas på hennes begravning.. Då spelade jag upp God damn you are beautiful med Chester See, hon började gråta.. Hon älskar låten nu.. Och så fort jag hör den låten så tänker jag på henne, det gjorde jag även när jag hörde den första gången =) Jag har inte börjat planera hennes begravning… Men vi kom in på ämnet eftersom vi satt också läste tidningen och kollade på alla vackra dödsannoser..
Hon ville även ha e häst på sin gravsten. Hon är hyperallergisk men älskar hästar!
Hon fick svår astma 1992,, Året jag föddes.. TRor det är en koppling för att jaginte skulle bli sjuk…
På min vännina Berits begravining spelades Björn Skifs - Håll mitt hjärta.
En helt underbar låt. Ni kan lyssna på youtube.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Den melodin är ju bara så vacker!
Vi spelade musik som mamma tyckte om på hennes begravning. En låt som mamma älskade var Lena Ph`s "Det gör ont". Den hade vi som avskedslåt organisten gjorde den så bra på orgel. Mamma njöt nog i sin himmel.
Andra låtar som vi hade var "Du vet väl om att du är värdefull", "Tio tusen röda rosor", "Han tog av sig sin kavaj", "Pärleporten". Sen var det någon till låt som jag inte minns nu. Efter begravningen fick vi höra att musiken gjorde att den inte kändes så tung. Men vi valde musik som mamma brukade spela eller sjunga. Kändes rätt och blev rätt.
Kram Lisa

"Tears in heaven" och "Som en bro över mörka vatten" - det var verkligen superfint även om jag kanske inte var så närvarande just då. Hade ju en och annan psalm också, men de minns jag inte =/
// Frida
This is the story of a girl
När vi höll minnescermonin för min storebror så spelade vi
Elvis Presleys Peace in the valley, han tyckte om den låten
och den passade så bra, även omjag inte vill tänka på min egen begravning,när den dagen kommer,så har jag redan valt en låt
kram z
Har faktiskt aldrig varit på en begravning..
Men till den dag min egen begravning kommer, har jag en önskan om vilken åt jag vill ha.
Beth Nielsen Chapman - Sand and water
Detta är en av de vackraste låtar jag vet! <3

Vi fick se min lilla lilla syster i kistan hos polis-läkare-enhet och då var det lite kaos så det blev ingen musik.
Däremot precis innan hon skulle kremeras had vi en liten stund och en av mina systrar hade förberedd en bild-montage med bilder som jag hade hittat samt musik som vår syster älskade. hon hade även nämnt nån gång att hon ville höra denna musik vid hennes begravning. Det blev "Gravity of Love" (Enigma, The screen behind the mirror), "Following the Sun" (Enigma), "The Child in Us" (Enigma, Le Roi est mort)…
Det är lite svårt att välja musik. Min mamma vill ha en kille som var kompis med en av mina systrar att spela sin musik på sista ceremoni (slutet av August), men med mina systrar ser vi det som att det är inte till vår syster men till vår mamma denna musik. Vi föredrar nån musik som påminner oss av henne.
Vad du än väljer, skall det kännas bra.

Dom vanliga psalmerna Blott en dag ett ögonblick i sänder, och nått med bred dina vingar.
// Ulrika
Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

På min dotters begravning spelades bl.a En helt ny värld från Alladin och Som en bro över öppna vatten……
Ensam - men stark!

På min svärmors begravning var där en tjej som sjöng Gabriellas sång som Helen Sjöholm sjunger. Vi valde den för den passade så väl inpå svärmor.
På min sons bästa kompis pappas begravning spelade man upp en låt som heter My immortal med Evanescene. En mycket vacker låt som jag har sagt att jag vill ha på min begravning. Varför det blev den låten som familjen valde som första låt var att en annan kompis till sönerna gjorde en film på Youtube om pappan. Där denna låt då spelas till filmen.
På min mammas begravning söng en kompis till min syster Här vill jag leva med ultima thule. Det var en utav mammas favorit låtar.

På min dotters begravningsceremoni spelades
Tears in heaven, Eric Clapton
Min olycklige vän,Stefan Andersson
Halleluhja, L Cohen
Dear God, Stefan Andersson
Fields of gold, Eva Cassidy
Vid avskedet spelades Enya
All musik var min dotters favoritmusik.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Vi spelade en låt som heter Forever. En jätte fin låt som min man ville ha på våran dotters begravning.
Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

På min mammas begravning så blen det Jag har hört om en stad ovan molnen, Blott en dag. Sedan sjöng jag min pappas sång vid graven. Den heter Vid mitt hem vid den stilla sranden som liger tussende mil här i från. Den är så vacker tycker jag. Vid Zedds begravning spelade vi Jag har hört om en stad ovan molnen, Blott en dag, Bred dina vida vingar, So avslutning sjöng Lars Böhm, För kärlekens skull av T. Gärdestad.
På min mammas begravning spelades "Tröstevisan" som inledningsmusik. Den var jättevacker. Sen sjöngs "När löven faller" och "Koppången" av en väninna till min mamma. Det var oerhört vackert, framförallt den sista låten. Det var vänninans förslag, tydligen tyckte min mamma om den låten. Jag lyssnar på den dagligen och minns, gråter… Den finns på youtube med Helen Sjöholm - jättevacker. Som utgångsmusik spelades Make me a channel of your piece. Alla låtarna finna på youtube.
Psalmerna vi valde var en jättevacker psalm som heter "Lär mig du skog att vissna glad" (ps. 304) med samma melodi som i denna ljuva sommartid. Sen min mammas favoritpsalm (nr 89) och därefter Härlig är jorden.
Det var en jättevacker men samtidigt sorglig begravning. Kunde inte förstå att min mamma låg där i kistan.
Lite sen som vanligt.
På Mammas begravning var var jag i chock och kommer faktiskt inte ihåg låtarna mer än att det var en av Björn Skifs och dom som spelade och sjöng var alldelses för unga för att klara en sådan sak men det var vackert.
På Pappas begravning spelade bror och jag in en skiva som spelades när vi gick runt kistan med bla en vals min bror hade skrivit samt Fred Åkerströms jag ger dig min morgon. Dom som spelade och sjöng var två nära vänner och låtarna var bla "jag ser gröna träd" fast på Engelska.
Fattig bonddräng var ett önskemål från min sida till båda begravningarna men vart nedröstad av syskonen.