Sorg iFokus

Sorg

Etikettsorg
Läst 1578 ggr
MalinSandman
0

Först Farmor och nu Morfar :(

Jag förstår inte riktigt… Min farmor avled för ca precis 6 månader sen. och nu den 18 oktober har min morfar också avlidit.. :(
Det är 4 avlidna kring mig iår, Farmor, Kerstin, Min lillebrors farfar och min morfar..
Skall det vara så orättvist att man skall behöva förlora 4 stycken i sin närhet under loppet av ett år ?  Det tar verkligen på kroppen.. Min kropp orkar inte sörja.. Har ännu inte förstått att min morfar är borta, men på begravningen kommer det väl antar jag..  Huvva, huvudet känns tungt, orkar knappt vara på skolan, men har inte gråtit.. Varför är det så ?  Jag förstår mig inte på min kropp just nu.. :(  Någon som har svar på mina frågor ?

Axna
0

Många kramar till dig!

/Chatarina

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

xinluo
0

Kramar om Dig

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

dominic
0

Många styrkekramar till dig. Känner igen mig så i din historia. Kroppen som tillslut inte orkar! Livet som känns så otroligt orättvist. Varför?? Jag har inga svar på dina frågor.

Jag har själv mist flera i år. Min arbetskamrat som i januari dog av en hjärntumör, min älskade pappa som avled i februari i sviterna av hjänblödning och sedan min svärfar som avled i mars. Sorgen känns fortfarande så otroligt tung, men på något sätt går livet. Det måste göra det. På något sätt finns det en inre styrka som jag aldrig trodde jag hade.

Allt måste få ta sin tid. Återigen massvis med styrkekramar till dig!!

MalinSandman
0

Jag förstår bara inte varför man känner sig så utsatt…
Har räknat ihop alla avlidna och har kommit fram till att det är Farmor, Kerstin, Min lillebrors farfar, Min mosters svärmor, och min morfar.
alla nära och kära… Sjukt jobbigt för en 17 åring att klara…

FridaSimonsson
0

;/ Jag finns det vet du !

MalinSandman
0

Joo frida jag vet att du finns…

Idag har jag kommit hem från mormor och morfar.. begravningen var igår..  Jag är torr under ögonen av alla tårar och har världens mörka ringar under ögonen.. Det är jobbigt detta… som tur är var christian med mig dit och höll min hand igenom det hela.. (Christian är min pojkvän)

MalinSandman
0

Jobbiga tider just nu.. Skolan har blivit lidande men jag har börjat sköta den nu…
Känner att snart orkar jag inte med detta längre..

Även hästen har blivit skadad… suck, vad händer efter allt detta ?
Efter regn kommer solsken ?  Var det så man sa?..

FridaSimonsson
0

Vet du Malin!

Jag finns på skolan korridoren mitt emot om du ville veta och var osäker =) Du vet med mig kan du PRATA OM ALLT !!!!