Sorg iFokus

Sorg

Etikettallmänt-prat
Läst 2455 ggr
Cissy85
0

Missnöjd med gravstenen

Gravstenen till min mammas grav har kommit på plats nu i julhelgen men vi är inte nöjda med den. Den ser väl ut precis som på ritningen så vi har kanske oss själva att skylla, men det är svårt att föreställa sig utifrån en skiss på ett papper.

Vi hade sagt till dem att den skulle se ut som vår morfars gravsten fast mindre (hans är för två personer), men flera ggr fått ändra i skissen ändå. När den nu är på plats är den jätteliten och texten börjar typ ända längst upp och går ner till marken, och går från kant till kant. Ser ut som om vi valt billigast möjliga där vi precis fått in all text.

Vet inte om någon annan varit med om samma sak? Både jag och min bror känner likadant. Är det väldigt märkligt att beställa en ny gravsten och kassera den gamla? Som tur är var den inte jättedyr (även om pengarna inte spelar någon roll) så det känns iaf som att vi har råd att lägga pengarna på att få den som vi vill ha den.

xinluo
0

Hej….jag skulle kontakta dom jag köpte stenen av och säga att den inte motsvarar det ni ville ha. Försök få dom att byta stenen. Går de inte med på det kan ni dela summan med dom. Ni måste ha rätt till reklamation. SÅ tänker jag

Hoppas det ordnar sig för ni ska känna er nöjda med stenen. Man vill ju att det ska vara fint på sina anhörigas gravar.

Kram xinluo

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Axna
0

Jag håller med xinluo….

/Chatarina

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)