Min älskade mamma
Måste bara få skriva av mig, annaras kan jag snart inte andas mer. Min älskade mamma gick bort idag ca kl 16:45 omgiven av min pappa, oss 4 syskon och mina 3 vuxna barn. Hon dog efter en kort tids sjukdom, och hon låg bara i ca 10 dagar på sjukhuset. Allt började för ca 9-12 månader sedan (tror doktorn) med att hon fick cancer i sin ena njure, detta spred sig sedan upp till lungorna och sen vidare i hela kroppen. Dom sista 2-3 dagarna har hon varit mer eller mindre borta pga dom höga doserna av morfin hon fick. Mamma blev 75 år 7 månader och 2 dagar gammal. Hon är innerligt sörjd av pappa, 4 barn och 7 barnbarn. Aldrig mer får jag höra henna fnittra när hon och barnbarnen lekte, eller höra henne tetas med pappa som hon alltid skrattade gott åt sen. Varför gick du bort så fort mamma, jag saknar dig så väldigt mycket.
Ingegärd//
Tårar.
Själen är så trött så trött
Allt i kroppen känns utnött
Känns som om tårar vill komma ut
Det är bara det att tårarna har tagit slut.
Fyll på mitt förråd och låt dem rinna
Efter gråt brukar ro sig infinna
Om än bara den kommer och sedan åter går
Jag ändå för en stund lite bättre mår
Så kom då tårar på min att strila
Så själen får sin vila och kroppen sitt
Och allt det svarta för en stund blir vitt.
Dikten skriven av Gunilla Karlsson

Ingegärd….Jag kramar om dig.
Det går inte att förstå varför våra nära och kära inte kan få leva kvar hos oss. Min Älskade mamma dog för 14 år sen och blev bara 75 år.
Min pappa dog på min födelsedag i mars i år, han blev 86 år och dog av sin 7:e infarkt.
Den 3 juni i år dog min Älskade dotter av sin första infarkt hon blev bara 37½ år.
Så som du skriver att man aldrig mer får höra deras röst eller krama om dom är så fruktansvärt svårt. Sorg gör så ont.
Vi här på sorg i fokus finns för dig och vi vet vad sorg innebär vi har också blivit drabbade av denna fruktansvärda smärta….så skriv igen. Skriv ut din sorg och förtvivlan.
Stor kram från mig till dig
Kerstin/xinluo
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Tack för din tröstekram, den värmer. Det värrsta är att hennes syster Kerstin gick bort exakt på dagen 7 månade innan min älskade mamma, så vi har inte hämtat oss riktigt från det än. Kerstin blev bara 65 år 4 månade och 7 dagar även hon i cancer, så det har tagit oss alla hårt, inte bara för mig och min närmsta familj, men även då mina kusiner och deras familjer. Vi stod varande nära och umgicks väldigt mycket.
Ingegärd//

Man hinner aldrig hämta sig när ens närmaste lämnar jordelivet. Jag tror att sorgen alltid kommer att följa oss. Det är som att bli amputerad det blir svårt men man måste klara sig för man har inget val.
Många säger att tiden läker alla sår, men jag kan inte hålla med om det.
Men vi får aldrig glömma de fina stunderna vi haft med våra kära.
Kram
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Jag beklagar verkligen din sorg!
Kram/ Chatarina
Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)
Tack Axana

# 2
Jag Beklagar verkligen din sorg. Jag miste min Mamma för tre år sedan. Jag miste min älskade Zedd, Min son han blev 33år gammal.
Jag miste min älskade syster för 4 månader sedan. Sorg är tung att bära, Men vi som lever måste ändå gå vidare här i livert. Varst det käns så tungt i bland. Ha det så gott du kan. Många kramar till dig.
Tack Red Lady, kramen värmer, du får en tröste kram tillbaka från mig.