Sorg iFokus

Sorg

Etiketttänd-ett-ljus-för-ditt-husdjur
Läst 2495 ggr
Loveferrets
2010-04-27 22:10
0

Min älskade Elin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, har mist mitt älskade husdjur, hur går man vidare när man inte har någon att "älta" med om det ? Jag har några fåtal via internet men det verkar inte räcka.

Hon somnade in i fredags den 23 så det har inte gått så många dagar ännu men då jag fått erfara detta tidigare har det tagit flera månader innan jag kan fungera igen.

Har provat att skriva men det hjälper inte heller. Bifogar en bild på min iller Elin.

ANNIA
2010-04-28 04:07
0

Loveferrets att mista någon oavsett om det är en människa eller ett älskat husdjur så blir det ett sorgearbete som man måste igenom. Så att det kan ta några månader är inte alls konstigt.

Så några dagar är ingenting i sammanhanget. Bara så tråkigt att höra att du mist Elin.

Du får gärna skriva till mig om du vill.

Loveferrets
2010-04-28 04:13
0

Tack Annia, förstår inte hur jag ska överleva o jag vill inte de heller , jag vill träffa alla jag mist men speciellt Elin, vi fick bara 16 dagar tillsammans.

ANNIA
2010-04-28 04:19
0

Jag vet att du bara haft henne en kort tid. Vet att ord inte hjälper mycket. Så svårt att hitta ord som kan hjälpa för det är ju tyvärr ett sorgearbete som man går igenom på egen hand.

Och du vet att du kommer överleva då du gått igenom mycket i ditt liv. Vet att det kanske inte det du vill höra.

Om du vill så finns jag bara ett pm bort ifall du vill prata mer ostört.

Loveferrets
2010-04-28 04:24
0

#3, Tack vännen, ska ha de i åtanke.

ANNIA
2010-04-28 04:26
0

Gör det och tveka inte om du känner så. Önskar bara att det fanns nåt mer jag kan göra.