Sorg iFokus

Sorg

Etikettproblematik-vid-sorg
Läst 4266 ggr
[Tovab]
0

Förlorat allt, hur gör man nu?

Ja, jag kan ju börja med att berätta att min enda äkta och älskade kompis bytte skola för nån månad sen. Jag visste att jag skulle bli ledsen och må dåligt, men inte så mkt som jag gör. Har helt tappat livsgnistan. Klarar inte av att gå till skolan då allt påminner om henne. Jag är aldrig hungrig, aldrig glad. Känner mig helt tom. Jag har helt tappat livsgnistan och har börjat fundera på vad jag gör för nytta? Ingen skulle ju sakna mig om jag försvann. Har gått till psykologer men frågar dom nått är det ju bara att säga att man mår bra och drar på ett falsk leénde. Vill komma ur det här men endå inte. Är ju så lätt att ljuga och komma undan fast jag vet att jag behöver hjälp att komma upp igen. Förlorade även min råtta ganska nyligen, och hans fanns alltid där. Vet inte hur jag ska göra riktigt nu :/

Nån som kanske kan hjälpa mig?

[Tovab]
0

Börjar 8an till hösten, min kompis bytte tillbaka till min skola. Men nu är det oftast som att jag inte finns. Hon är väldigt mycket med dom andra i klassen där jag inte får vara med.

Hon och jag skulle starta ett band när hon kom tillbaka. Det lovade hon. Och hon lovade att allt skulle bli bra. Hon lovade en massa saker, som aldrig har hänt, och som aldrig kommer hända. Hon har förändrats så mkt och jag känner mig helt bortkommen.

Ibland önskar jag bara att man kunde få försvinan bort. Bort från all sorg, smärta och svek. Ingen skulle ändå sakna mig, så vad spelar det för roll? Det är ju redan som att jag inte finns..

thildatessie
0

förstår att det är svårt, finns det ingen annan vän du kan vara med ?  försök att prata med henne.

[Tovab]
0

#2 Har en annan i skolan. men hon är också med i deras band så jag blir fortfarande lite utanför. Har ju andra kompisar på andra skolor också men.. Ska försöka kämpa…

thildatessie
0

#3 bra ! gör det, tro på dig själv:)

Esme-Kim
0

Åh, jag får ont i magen när jag läser vad du skrivit. Jag har döttrar i din ålder och det går rätt in i hjärtat att läsa det du skrivit. Har du ingen kompis på skolan? När man sörjer förlorad vänskap kan det vara svårt att se den vänskap som skulle kunna finnas, människor som finns runt dig. Du förlorade ju din lilla råtta också, jag kan säga att jag är en 45-årig mamma, vi förlorade ett av våra marsvin för en vecka sedan och jag saknar henne så det gör ont ibland. Har du något annat djur? Djur finns ju faktiskt där för en hela tiden och helt villkorslöst. Om du skall skaffa nya djur kan jag faktiskt rekommendera marsvin :) Kanske kan du gå med i en rått- eller marsvinsklubb där man har aktiviteter runt djuren, där finns nya kompisar! Jag tänker verkligen hålla tummarna för dig och hoppas att du snart kravlar upp ur hopplöshetsgropen och börjar njuta av det långa liv du har framför dig! /Agneta

[Tovab]
0

#5 Jag har 3 stycken hamstrar och 1 katt. Dom hjälper mig väldigt mycket när jag känner att det blir tungt.

Jag har 1 kompis i klassen, som alltid finns där. dock är även hon med i bandet så det känns ju när dom ska prata och jag inte får vara med. Jag "får" ju inte heller följa med på spelningar och träningar för att dom andra i bandet inte samtycker. Men min kompis gör allt för att jag inte ska känna mig ensam. Hon är en klippa att luta så mot när man inte orkar stå själv <3

Esme-Kim
0

Det låter som du har en bra kompis ändå! Det är åtskilliga gånger man behöver en klippa att luta sig mot! Det låter som de andra tjejerna i bandet är ena riktiga sopor. Så uppför man sig inte och det kommer de att lära sig förr eller senare, och ju senare de lär sig de desto ondare kommer det att göra för dem.  Det låter spännande att ha tre hamstrar och en katt! Samsas de eller måste hamstrarna övervakas noga? Kanske kan du gå med i en katt- eller hamsterklubb och träffa andra där? Där brukar det finnas människor som är hängivna sitt intresse, kanske det kan bli ditt 'band'? Du kanske redan är inne på hamstrar och katter i fokus? Jag hejar på dig! /Agneta

[Tovab]
0

#7 Jag är inne på hamstyer iFokus. Det funkar jätte bra med katten, han vet att han inte får hålla på med dom så han försöker inte ens :)

Hoppas isf att det gör riktigt ont för dom när dom äntligen fattar det -_-

Esme-Kim
0

Det var en duktig katt! Kul att kunna ha både katt och hamstrar! Vi har alltid pratat om att skaffa hund när marsvinen inte lever. Nu när en är död får jag dåligt samvete för att jag planerat så, men.. det blir en tröst. Det är viktigt att ha någon att ta hand om. Jag är helt säker på att de i bandet kommer att drabbas av sorg och smärta någon gång Tråkigt för dem att de inte har dig till vän då! /Agneta

[Tovab]
0

#9 Tack för stödet (:

Esme-Kim
0

Du verkar ju vara en god och klok tjej. Du kommer att klara dig alldeles utmärkt i livet, betydligt bättre än de tjejer som sviker dig. Jag hoppas du träffar någon ny kompis nu under sommarlovet eller kanske till hösten i skolan! Kom ihåg att du är starkare än du tror!  /Agneta

[Tovab]
0

#11 Jag hoppas det :)

Esme-Kim
0

Absolut! Det känns nästan redan som solen lyser litet mer på dig!? Snart kommer du bara att vara inne på hamstersidan :) /Agneta

[Tovab]
0

#13 Lite har nog lyst lite mer på mig nu på sista tiden :) Känns lite bättre nu iaf :)

Esme-Kim
0

Det är bra! Det kommer att kännas bättre och bättre och du har blivit en starkare människa av det här! /Agneta