Bortstött av sorg...
HEj,,, Finns de några här som kan ge nåt bra tips hur man får tillbaka en partner som är i sorg? Min sambo har kommit på att han inte älskar mej längre typ över en natt och detta 4mån efter hans pappa dog… känns inte som kärleken till mej är mindre utan att han är i SORG… men han vill inte lyssna… Vad tror ni?
har surfat runt internet men hittar inga bra sidor om "Tips för en partner" när man är i sorg…. Kanske ni har nåt bra tips eller erfarenheter…
If you love somebody, set them free.
Är han i sorg kommer han tillbaka då han fattar vad han gjort.
Men ibland kan djupa emotionella kriser också kasta nya ljus på verkligheten och dess relationer; så han kanske verkligen har kommit på vad han egentligen känner.
Hoppas på det bästa för er båda!
Ja du har nog så rätt så… lite svårt att bara vara "anhörig" ibland…
Ja fy fan; det är ju inte så svårt för den som väl tagit valet. Man får ta stunden i akt till att verkligen känna efter själv också.
Kanske visar det sig att det som hänt är till det bästa ändå - även för den "kvarlämnade".
En diakon o psykoterapeut har skrivet detta. Jag har inte läst igenom. Men jag har hört på två av hans andra föreläsningar o de var bra.
Leter just nu på min dator om jag sparat nått annat han skrivet. Men hålltillgodo med länken så länge
Var rädda om varandra
Å Tack Signemo… Den var jättebra… stäckläste hela… Tårarna kom direkt, kände igen så mycket av de som stog… har sparat ner den på datorn, kan vara bra att spara…. Men visst hanterar män saker olika så även sorg….