Är så ensam o har ingeting
Mår så himla dåligt hela tiden och är nästan helatin depprimerad verkligen känner hur det gör ont i hjärtat och känns tungt som en stor sten, bor själv i en egen lägenhet och har inte så många vänner två tre stycken bara och ingen tjej så det blir att jag sitter hema nästan 24/7 o glor på tvn eller datorn, jag hoppade av gymnasiet efter andra året pga trivdes inte o var så skol trött, jag har ingen vidare kontakt med min familj tyvärr vet inte riktigt varför det har blivigt så, jag har tyvärr inget jobb har sökt massa men inte hittat nåt och samma med praktik och skola, har en del skulder med efter att ha tagit en del mobiler på avbetalning och sålt vidare men inte kunnat betala vilket var väldigt dumt men jag var tvungen för o få pengar så jag kundde hitta på saker o försöka ha kul med dom vänner jag hadde, fick inte pengar av mina fräldrar dom var väldigt snåla, så nu har jag inget liv sitter hema har inga vänner ingen sysselsätning om dagarna inga pengar har nästan ingetting faktisgt vet inte vad jag ska ta mig till är verkligen depprimerad gråter ibland jag vet inte vad jag ska göra kan inte vända mitt liv har försökt flera gånger men inte lyckads behöver verkligen prata med nån men har ingen o prata med ingen o vända mig till har verligen inget liv o kommer nog aldrig få. Kännde att jag bara behövde skriva av mig lite,fast har aldrig vart bra i skolan så stavnigen är rätt kass har inte lärt mig så mycket i skolan.
Hej, Vad skönt att Du skriver att du kan skriva av Dig lite
Kanske skulle vara skönt för Dig att skriva av dig lite då och då.
Har ju ingen aning om ifall Du är tjej eller kille, hur gammal du är.
Om Du inte tycker eller kommer på att du skulle ha förtroende för att prata med någon. Så kanske Du kan börja med att få förtroende för Dig själv.
Tänk att Du är värd att må bättre, att ha mer innehåll i livet.
Bestämm dig för att fundera vad du kan göra för att må bättre.
Låter kanske knäppt. Men en rask promenad. Bor du i en stad, kanske du kan ta bussen ut på landet o promenera tillbaka, . Jag tycker man tänker men samtidigt kopplar av så bra då. Har Du bra kondis så spring istället.
Du skriver att du inte har så många vänner. 2 eller 3 nära vänner är mycket, sen är det kompisar. Men du kanske menar att du har 2-3 kompisar.
Vad har Du för intressen?
ex, sport, läsning, djur, natur, musik.
Kan DU inte berätta lite mer om Dig själv.?
Om Du nu skulle vara intresserad av musik. Kanske du kan se om man kan öva tillsammans i nån kurs, eller kanske du kan erbjuda dig att besöka något boende , för barn , ungdomar eller gamla och sjunga eller spela för dem,
Om Du tycker om natur. Se om Du hittar en blombutik, trädgårdsmästare eller annat, fråga om DU får praktisera hos dem, eller kanske bara komma och hälsa på o hjälpa till att packa upp. Tala om att du helre vill ha nått att göra än att gå hemma.
Låt fantasin flöda och fundera vad du allra helt skulle vilja.
Du har ju skrivet bra här, skriv ett brev till dina föräldrar, berätta lite hur du känner. Fråga om de kan stötta dig, de kanske har kontakter som kan ge praktik, vikariat . Stöttning behöver inte vara pengar.
Vet Du jag tror det är bra för din självkänsla att fixa det själv.
Du kanske kan börja med att kontakta en bank, för att diskutera hur de skulle kunna hjälpa Dig.
Skriv här om du har funderingar. Skulle tro att vi är många olika sorters människor, med olika åldrar som är här.
Och be om tips o få tips kostar ju inget.
LYcka till i livet
Var rädda om varandra
Jag håller med Signemo… Och om du behöver någon att prata med så finns jag här! PMa bara:)