Sorg iFokus

Sorg

Etikettsorg
Läst 2230 ggr
[QInfinity]
0

Smärtsam situation..

Hejsan!

Idag fick jag veta att min pojkväns pappa är döende i cancer. Döende i samma agressiva cancer som min egen pappa dog i när jag var 12 år (13 år sedan). Dvs levercancer!
Mitt dilemma är att min pojkvän inte haft särskilt bra kontakt med sin pappa, pga tidigare alkoholmissbruk under hans barndom. :(
Min pojkvän orkar inte riktigt "ta itu" med att hans pappa kommer dö snart. För honom har hans pappa mer eller mindre redan varit död.
Så himla svårt för mig att försöka förstå. Jag vet nästan inte hur jag ska kunna vara ett bra stöd när jag verkar må mer dåligt av det än min pojkvän. Nu beror det troligtvis på att jag själv gått igenom det en gång. Skillnaden var väl att jag verkligen älskade min pappa och såg upp till honom! :S
Det jag sörjer mest nu är att min pojkvän kanske aldrig hinner få dom där svaren som antagligen finns där efter alla år som hans pappa inte funnits där för honom. Ställt upp för honom eller brytt sig om honom!
Jag själv vet ju redan vad det innebär att inte ha någon pappa överhuvudtaget.. Vi har ju diskuterad det nån gång om vad som är värst. Att ha en död pappa, eller en pappa som lever men som inte bryr sig om en!? Så fruktansvärt svår fråga!
Hade nog ändå önskat att hans pappa inte skulle dö, så chansen ändå funnits där att de kanske någon gång i framtiden skulle orka ta kontakt med varann igen! Kanske att ens framtida barn fått träffa sin farfar åtminstone. Men detta kommer ju aldrig kunna hända nu! :(

[QInfinity]
0

Hej igen.. Förresten.. Tycker knappt synd om honom längre, då jag precis kommit på honom med att vara otrogen! That's it…. :(

Mona22
0

#1 nej, du behöver inte tycka synd om honom om han behandlar dig såSkrikandes

[QInfinity]
0

#2 Nej usch och fy… Allt blev så himla mycket värre när det uppdagades.. i samma veva som hans pappa ska dö! jag mår verkligen skit!… Han med förvisso… Att hans pappa ska dö är bara fruktansvärt på alla sätt och vis.. Men jag klarar inte av att stötta någon som inte kan visar mig respekt som flickvän, genom att söka kontakt med andra tjejer.. :( Blir så jävla ledsen… Vi har gjort slut nu, mitt uppe i alltsammans… Efter 2 år tillsammans… Bra trött på livet just nu! :(

Mona22
0

#3 kan förstå att det känns jobbigt just nu men det kommer bli bättre, det lovar jagGlad