min mamma
jag vet inte hur jag ska klara mig nu.
min fina mamma som alltid, alltid funnits där för mig.
det gick så snabbt och kom så plötsligt.
jag tror inte jag kommer klara mig utan min mamma, nu har jag ingen familj längre och ingen som förstår mig.
vet inte vad jag ska göra, vill bara dö för är så ledsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
hon hann inte ens bli gammal, bara 33 år.
vila i frid mamma, vi ses snart.
Det är fruktansvärt jobbigt nu, det är en dag i taget som gäller vid såna här akuta lägen. Ibland kanske bara några timmar i taget. Vid akut sorg blir man helt förlamad, jag var själv i samma sits i julas då min pappa gick bort. Jag levde på Sobril (lugnande tabletter) i flera veckor.
Gråt mycket, det är bra, och det är bra om du får prata av dig med någon också, det behöver man. Har du ingen pappa eller syskon att prata med? Hör av dig till vänner och träffa dem och prata. I såna lägen behöver man sina vänner som mest.
Av ditt nick gissar jag att du är 13 år, så då kan du ta kontakt med BRIS, via telefon eller chatt:
http://www.bris.se/?pageID=189
När skolan börjar igen kan du ta kontakt med skolkuratorn som säkert kan vara ett bra stöd för dig också.
Det gör fruktansvärt ont att mista en förälder och hela livet rasar för en. Jag vet precis vad du går igenom, så ta en dag i taget och sköt om dig!
Kära vännen, beklagar sorgen.Men har du ingen släkting alls kvar i livet? Jag rekomenderar dig starkt att gå till ett Medium och gå på en "Sians". Det hjälpte mig i mtt sörgande till stor del när min mamma gick bort.