Min Älskade bror Marcus...
Jag förlorade min älskade stora storebror i en trafikolycka nyligen. Sorgen och saknaden är olidlig, det gör så ont i hjärtat. Jag hittade den här dikten men vet inte vem som skrivit den. Jag tyckte den var så fin och har den inramad bredvid kortet på min bror. Marcus, You never said I'm leaving You never said goodbye You were gone before we knew it And only God knew why A million times we needed you A million times we cried If only love could save you You never would have died In life we love you dearly In death we love you still In our hearts you hold a place That no one could ever fill It broke our hearts to lose you But you didn't go alone For part of us went with you The day God took you home. 1 september 1979 - 8 juni 2012
Jag förstår vilken chock ni hamnat i. Jag vet precis vad ni går igenom, det är fruktansvärt hemskt. Hela livet kastas omkull. Hoppas du har någon att prata med. Själv har jag gått i en sorgegrupp och det var bra för mig.
Vacker dikt och vilken bra idé att lägga in det med ett foto.
Tröstande kramar och medkänsla
Tack, ja livet förändrades verkligen på ett ögonblick. Så plötsligt och så onödigt. Igår förstod jag nog att han är borta på riktigt och smärtan är olidlig, det gör så ont i hjärtat. Försöker få någon att prata men det tar tid att få till det via landstinget. Jag har letat efter en sorgegrupp i Uppsala men hittar ingen.
Är det Uppsala? Det är där jag gått på sorgegrupp. Jag pm-ar dig kontaktuppgifter.
I domkyrkan har de också en jourhavande präst där man kan få prata av sig om sorg och annat. De är väldigt bra och det är mer medmänskligt än prat om gud eller nåt. Det kan rekommenderas!
Tack, ska ta kontakt med dem…
Jag beklagar dig din stora förlust och sorg!
Beklagar verkligen . Har du/ni testat med att gå till ett seriöst Medium? och gått på en "Sians"? Annars rekomenderar jag det varmt.