Sorg iFokus

Sorg

Etikettallmänt-prat
Läst 2140 ggr
tessIller
1

att gå vidare?

Jag är en tjej på 23 år som gått igenom tunga saker hela livet.

Jag har gått/ går i terapi sen jag var tretton, nu är det mer sällan.

Nu när mitt liv inte handlar om att överleva längre känns det som om livet tagit slut. Känner mig utbränd på livet.

Jag sa upp mig från mitt jobb(jobbat där 6år) för en månad sen för att vara ledig och försöka leva i nuet utan stress. Nu började jag på ett nytt jobb som verkar mycket bättre.

Det är bara det att jag känner inte igen mig längre, motivationen finns inte och jag känner mig så trött på att känna så. Trodde det skulle bli ett lyft men allt känns meningslöst.

Jag känner mig missnöjd med min tillvaro med min sambo men det beror nog mäst på att det är jag själv jag är missnöjd över.

Så varför kan jag inte känna lycka fast jag har haft det stabilt kanske två år och mitt liv är väligt ordnat.Det är bara det att jag känner mig besviken på livet, då jag kämpat mig igenom kris efter kris och äntligen slutat behöva kämpa men då känner jag mig ledsen och arg över att jag fortfarande känner mig sorgsen och arg över att aldrig vara lycklig.

Hur gör man igentligen för att ändra inställning till sitt liv ? Är det någon som har några tips och råd ?

Ps lite svårt att försöka beskriva i text men hoppas ni får ett hum av vad jag menar.

mitzerl
0

Att man känner en form av sorg när man äntligen fått det lite mer ordnat i livet efter många år i kaos är nog ganska naturligt, tror jag. Kanske någon sorg över allt man missat, kanske bitterhet över allt man fått uppleva. Hoppas du kan få stöd av din sambo i detta och prata om dessa känslor.

Mitt enda tips är väl att försöka ordna ditt liv utifrån dina behov nu, och kanske inte utsätta sig för för mycket stress. Att hitta glädje i tillvaron igen kan ta lång tid om man har haft det svårt länge. Försök unna dig positiva och roliga saker, kanske gå en intressant kvällskurs eller något för att få något roligt i livet.

signemo
0

Kanske har Du kommit i fatt livet och behöver ha ro att bara landa idet.

Ge livet en chans. Om du kan, unna dig lite plötsliga infall. Som kan vara en fika, en tur nånstans, något kul. Men tillåt dig också vara uttråkad, besviken en dag för att nästa dag kanske se solens strålar, wn härligt fin blomma.

Livet är en blandning av skratt o gråt. En skiftning av händelser.Jag läste din text och beundrar hur din ork din styrka.

En stor varm kram till Dig. Du kommer i fatt ditt liv. .

Var rädda om varandra

tessIller
0

Tack för era svar =) Otroligt tacksam och jag ska ta till mig det ni tagit er tid att skrivit.

Kramar från mig.

fitnessdea
0

Gör det DU älskar mest o må bäst.

Vet du inte vad som e ditt bästa:

Rita Skrattande: skriv allt som du känner är bra i ditt liv.

RitaRynkar på näsan: skriv allt som e mindre bra i ditt liv.

Så nu vet du vad som e ditt bästa.

*

Gör så att allt som e mindre bra i ditt liv blir bra.

Antingen tar du bort ting helt o fullt eller så gör du det bästa av situationen.

När du väljer bort ting som e mindre bra i ditt liv får du plats med så mycket ting som e ditt bästa.. o du mår bäst.

Sköt om dig o ha det bäst.

Tack.

Kram fitnessdea.