Sorg iFokus

Sorg

Etikettsorg
Läst 1539 ggr
lisa979
2013-02-06 18:42
0

saknad och sorg

Hej jag är en liten speciell tjej ja det beror på vem ni frågar men framför allt om ni frågar min Pappa. Jag är 12 år och heter lisa.OBS LÄS HELA OM NI HAR NÅN KÄR SOM DÖTT ELLER MÅR DÅLIGT OCH TÄNKER PÅ DÖDEN ELLER OSV

Min pappa var en snäll och ödmjuk vi brukade köra fruktkrig,och en gång bryggde han en indian koja til mig och min bror och en gång kom han förbi med min farbrors cab och sa att vi skulle ut och köra sen kom vi till en djurpark. Min pappa var svetsare och konstnär han var född i finland. Men man hörde inte att han var finsk huvudtaget. Min pappa kalade mig alltid för Prinnsessan Berit och sa att han älskade mig varje timme och sekund. Han hade fina ögon och var väldigt kraftig men asså inga muskler men stor i formen. Gosigaste människan jag visste vi kallade honom gosepojk. Han måde nja okej han blev torterad eller nått innan jag vart född dom bröt hans fingrar och vet inte hur det va jag trodde han ljög när han var full men det var sant. Hans bror dog som gjorde livet skit.Men så fick han mig och min bror Jag hette lisa och min Bror Christan men när jag var liten kallade jag han kikkan.

Min pappa började på senare tiden dricka och sånt men vi hade kul endå det gick åt helvete men vi älskade varan endå.

och mera om det kan jag berätta om ni har en pappa eller mamma som dricker mycket sprit eller öl.

men iallafall jag var hemma oss min pappa när han var full och min bror ville hem men det ville ej jag och pappa sa att vi skulle se en film för jag älskade hästar och så han hade fixat den åt mig black buety eller hur det stavas men sen somna han och jag ville ej göra min bror ledsen. Men innan det drömde jag att min pappa dog och det var hemsk grät i drömmen och iverkligheten. Sedan vakna jag och min pappa log och sov brevid mig. En vecka senare var jag i skolan och rektorn och sa lisa du ska hem. jag bara va? jag hade ej gjort nått tänkte jag+ hon ska din faster är där så vi gick till bilen och hon sa Mikko är död och hon grät så mycket jag förstod inget och grät min bror kom och såg mig grina. när jag kom hem slog jag på saker och skrek pappa pappa kom tillbaka jag älskar dig han ju aldrig säga det!!!! pappa pappa min bror skrek och grät jag ville bara dö innan det trodde jag ej döden var så hemsk.Senare efter nån vecka kom jag till skolan och märkte att en vän var småelak och sånt vart sjukt ledsen men förstod att hon ej förstår hur det käns men vafan vilken elak vän allat var skit ingen förstår mig som du. och jag trode inte att han var död varje sekund känns det som en dröm eller skämt tänkt om du var hemma och vi dansa och du laga mat och u lede fan vad jag saknar dig han fick en buksbakskötelinflamachon eller hur det stavas så alla som har älskade alkoliserade föräldrar be era föräldrar att gå till doktorn om dom har ont i ryggen eller ah ni är osäkra för det gör å ont som om man sår slag i hjärtat vill bara dö så ingen som inte fått nått så hemskt kommer ej förstå och jag kräver ej de Min pappa var min ängel<3

lisa979
2013-02-06 19:12
0

skriv gärna tillbaka

Labolina_73
2013-02-14 15:09
0

Men lilla gumman,,,,,, 

Emmetem
2013-02-14 22:53
0

Alkohol är farliga grejer..
Även de värsta sakerna kan hända de bästa.
Man får hålla om de som står en nära och vara väldigt försiktig. Minsta lilla misstag kan leda till katastrofer!

R.I.P ❤️

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.