Sorg iFokus

Sorg

Etikettbegravning
Läst 7754 ggr
Kisemisen
0

Vilken låt ska ni ha?

Vilken låt vill ni ska spelas på er begravning?
Jag vill ha antingen
The Knife - Heartbeats

eller

José Gonzales - Heartbeats**
**(det är en cover av The Knife)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

[Norum]
0

Det har jag inte ens tänkt på ordentligt. Jag låter nog det beslutet bli nåt som mina anhöriga får ta. Det enda som jag har bestämt är att jag ska ner i en minneslund.. Resten ordnar sig.

Chestnut
0

Jag vill ha westlife - mandy eller james blunt - goodbye my lover. Tror att mina anhöriga är ganska så medvetna om det…

Med vänliga hälsningar
Chess

catfoot
0

Nothing comperes 2you…Seanned o`Connors.(osäker på stavningen)..Jag älskar denna sång…

Den säger så mycket om saknad å kärlek..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

siberlina
0

ave  maria   och  någon   skojjig  låt    typ   , änglahundSkrattande

forkam76
0

Svårt svårt, efter min syster begravning började jag tänka mycket om allt detta. Jag gillar mycket annorlunda musik och då är det svårt att välja.

Vill gärna ha nåt som är "min musik" och inte nån annans. Även om andra inte gillar låtarna, skall de spelas eftersom de är "mina". Det skall hjälpa (tycker jag) att komma ihåg personen som förvinner.

AnneN
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Denna låt ska absolut vara med på min begravning.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

snuttis
2

My immortal med Evanescene

Axna
0

Någonting med Jonny Cash… Jag ska ligga i min dotters grav. Resten får mina anhöriga ordna!

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

Amm0
0

Jag ska ha dessa tre låtar:

Edguy - Scarlet Rose

Eric Clapton - Tears in heaven

och någon låt med Westlife, kanske Home.

Red-Lady
0

Jag har sakt till min man och minna barn att jag vill ha.

Man skall leva för varandra och ta vara på den tid man ha,

Den tycker jag att den säjer mycket och är sann,

Ha det gott alla vi hörs.

[Teddy]
0

Leonard Cohen - Hey, thats no way to say goodbye
Eva Cassidy- Fields of gold
Cavatina

Labolina_73
0

Jag vill ha My heart will go on med Celine Dion, men gärna att någon sjunger den i kyrkan.

När man går runt kistan vill jag att man spelar samma sång som på min pappas begravning. Håll mitt hjärta, Björn Skifs. Gärna instrumental.

Sedan vill jag ha massor av vita kallor då det är min blomma.

//Linda

Mona22
0

Jag ska inte ha någon begravning för mig. ska bara kremeras och läggas någonstans. Jag bryr mig inte vad de spelar för mig. jag är död då.

siberlina
1

när dom går  runt  kistan  så  ska  någon sjunga   ,han tar   hunden med sig   in i himlen   . …

Labolina_73
0

#13 det funkar ju tyvärr inte så…. du lägger bara allt på dina anhöriga och det är det jag vill att dom ska slippa tänka på.. Därför vill jag försöka fixa det jag kan innan iaf,, så alla vet eller att jag skrivit ner det.

/Linda

Mona22
0

#15 om man säger det såhär. jag vill INTE ha någon speciell begravning utan bara kremering och sen bara läggas någonstans. jag vill inte ha någon minnesgrej i kyrkan eller något. ingen gravsten, ingenting. Mina närmaste vet det.

Labolina_73
0

#16 ja men man får ju liksom inte bara läggas nånstans….

Aja hur som,,, bra då iaf att dina nära vet det..

//Linda

Mona22
0

#17 i nån minneslund eller något sånt blir det väl.Glad

movingon
0

jag ska ha Fredrikåkares morgonpsalm

[alena]
0

Var på en jobbar kompis begravning och bla "Time to say goodbye" var med och det här var nog den finaste begravning jag varit på.

Ibland när jag hör nån fin låt så kommer jag ihåg  att just ja, den var på Monicas begravning, men annars är det bara "time To say Goodbye" och "You raise me up" som jag kommer i håg så här direkt som var med.

Hoppfull
0

Oj jag har en hel radda med musik jag vill ska spelas, bland andra Dansa på min grav med Bo kaspers Orkester, den älskar jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mixie
0

En vän till mig begravdes i vintras, då spelades Elvis - Crying in the chapel och Europe - Carrie… Elvis låten, för att det verkligen var HAN och Europe var ett önskemål från hans föräldrar…

//Mickan

LightAndShadow
0

W.A.S.P. Forever free och Beatles The long and winding road (och kanske Mozarts Requiem Lacrimosa, den är mäktig men väldigt dramatisk så det kanske blir för mycket) vill jag ska spelas vid ceremonin och sedan att mitt stoft skall spridas för vinden - forever free….

Mysterious
0

Jag vill ha Flogging Molly - If I ever leave this world alive

http://www.youtube.com/watch?v=Xql8CKE_9oI

KattenRuben
0

Oj, det blir många låtar då om jag får välja alla jag tycker om.

Men jag tycker om ….Cornelis  med den där låten….Sommarkort… heter den så…:-)

Och så tycker jag om Somewhere over the rainbow.

giffan
0

När min bror begravdes ville han ha Depeche Mode - Sister of night. Det var helt magiskt att höra den i kyrkan.

Sen valde jag att låta en solo sångerska sjunga På den andra sidan av Lars Demian, för den beskrev verkligen min bror in i det sista..

http://www.youtube.com/watch?v=kIutdwRco14

Det var en otroligt fin begravning och jag är tacksam att min bror sagt hur han ville ha sin begravning. Inga lessna miner…(lättare sagt än gjort..)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[stjej]
0

Jag ska ha Time to Say Goodbye.

#13 det är inte snällt. Vi gjorde så med min änglabror, för att han själv ville. Ingen begravning, ingen minnestund bara dödsbeskedet och sen inget mer och ingen av oss har kunnat släppa taget och gå vidare.

JenniferFahlander
0

Jag vill ha nån låt som min morbror älskade när han levde. han tog ju livet av sej i oktober. så antingen

Ripassa eller celebrate the summer. :)

mitzerl
0

Usch, jag ångrar att jag öppnade tråden! Gråter Är i akut sorg efter pappas död och jobbiga begravning. Och nu skall man diskutera sin egen begravning. Nej huuu. Känns närmast lite smaklöst enligt min mening. Jag önskar att rubriken var lite tydligare så man slapp gå in här och riva upp gamla sår.

JenniferFahlander
0

#29 :( Ja beklagar verkligen :( De e inge kul o höra. :( Stackars dej :(

Mona22
0

#27 vi hade så för pappa med för han ville ha så och för min del är det lättare att gå vidare om man inte har en gravsten att gå till och behöva lägga blommor på och se till att det ser fint ut.

Jag tror att dör man är man borta så man kan inte göra något åt det , men tror man att man kommer till himlen som min syster tror så behöver man ju inte ha något att gå till då man kan ha kontakt var som helst med personen och den kommer höra en. Det är ju isåfall bara kroppen som ligger där och inget mer.

Miss_Blaise
0

För min egen del vet jag att jag ska ha Whisky in the Jar med Metallica när alla går ut ur kapellet. Detta för att jag skulle vilja ha en rejäl fest och att alla ska komma ihåg mig med glädje.

XxKimxX
0

min mamma frågade mig det för ett tag sedan. Jag blev lide chockad, jag brukar fråga sådana saker men aldrig hon. Men jag tänkte en liten stund på det och står fortfarande fast vid;

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

deeremf
1

Tror jag vill ha samma som i min fars begravning, Bridge Over Troubled Water, får en tår i ögat varje gång jag tänker på den.

Sen vill jag att min aska ska delas upp i tre, en bit ska på familjegraven i Göteborg, den andra ska begravas vid min dåvarande fru eller den plats hon vill ligga och den tredje ska spridas i havet då det är där jag trivs som bäst.

Caaassiiie
2

Jag har nog aldrig tänkt så fullt ut på det. Men sedan mitt senaste självmordsförsök.. så har February Song med Josh Groban legat mig om hjärtat av olika skäl. Är född i februari dessutom. Annars har jag nog ingen bestämd låt riktigt. Jag vet att det finns en del låtar som är JAG rakt igenom och när tiden kommer så lär mina nära veta.

(För att kort säga, så ja. Jag lever ett tufft liv sedan åtta år tillbaka och min framtid är oviss. Kan inte tänka längre än en sekund framåt.)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

lisa979
0

hej eh om nån dör som är nära är det ju bäst att ta en låt som du och personen lyssnade mycket på eller som du tänker just på den personen.

när jag och min bror skulle välja låtar så tog vi snö med laleh,kent den döda vinkeln,en finsk låt och en låt min pappa splade för mig när jag var liten

Kent är fantastiskt på begravning för det kan asså om nån dör så blire som dom sjunger om den personen eller om man är kär kent är lite deprimerande. Kent har många bar låtar några av dom bästa Sundane kid, kärleken väntar,utan dina andetag,den döda vinkeln,om du var här och mannen med den vita hatten ja du kan testa lyssna på kent ett väldigt bra förslag man förstår ofta texterna om man är kär eller saknar eller är ledsen

Timmorn
1

Hmm… Jag vet inte.. Men Första gången av Magnus Uggla skulle nog inte vara helt fel.. Jag och min far är ju väldigt fin och jag börjar smått gråta till den också, men den är inte så jag. In the darkness av johnny Cash
Eller typ någon känslosam sång åh! Objects in the rear view mirror av Meatloaf eller något av Birdy eller andra känslosamma sånger så något sånt. Så lagom sorgligt på själva cermonin, för det är det ju ofta även om man blir kremerad, sedan så skulle jag vilja spela gladare musik http://www.youtube.com/watch?v=4iV4NwSbscg här är I see a darkness men som jag tycker är en gladare version med Bonnie Prince Billy

Finns ju otroligt mycket att välja på egentligen.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings