Sov gott lilla vän
Vår lilla älskade Digi blev överkörd för en dryg vecka sedan.
Trodde inte mina ögon då han låg där på vägen helt stilla utan några synliga skador alls. Jag bar in honom och försökte undersöka honom men konstaterade att det redan var för sent. Han dog där alldeles ensam mitt på vägen. Bilarna bara körde förbi, ingen stannade eller ens la honom åt sidan.
Jag har förlorat kära husdjur förut,men en sån här sorg har jag aldrig tidigare upplevt. Han var en sån speciell katt. Han skulle vara med hela tiden och älskade att vara i famnen och han hade en sån härlig personlighet! Har aldrig tidigare haft en sån unik katt. Han var min bästa vän.
Vi har en till katt och man märker att han saknar sin kompis väldigt mycket. Det gör vi alla! Det känns så tungt och fel.. tomt utan honom.
Känns som om ingen riktigt förstår hur jag kan vara så ledsen.. "det var ju bara en katt.."
Han kommer alltid att finnas i mina tankar och mitt hjärta och jag hoppas vi får mötas igen
Jag vet precis hur de känns
…
Sov gott Digi<3
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se

Det är aldrig 'bara' ett djur. Den stackare som säger så är verkligen att beklaga! Den personen har aldrig upplevt den vilkorslösa kärlek ett djur ger och är därmed ingen komplett själ enligt min mening. Även om man kan trösta sig med att djuren inte lever i evighet och att de har det bra så är det nästan ett fysiskt hål i en. Hålet växer gradvis igen och läker men djuret kommer alltid att fattas en. Förhoppningsvis får vi träffas igen! /Agneta

Jag var med om dettta också för några år sen. Det hände precis utanför vårt hus. Han som körde på henne, gick först in till grannen och frågade om det var deras katt sen kom han in till oss. Han var förtvivlad över att det hade hänt, men det gick så fort. Jag håller helt och hållet med #2. Många människor förstår inte.

Jag beklagar förlusten
Det är pga den risken jag inte vill ha mina älskade katter som utekatter.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Beklagar verkligen, det gör ont i mitt hjärta att läsa det